Skattehandläggare, Västervik
Skatteverket / Ekonomijobb / Västervik
2014-11-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Västervik" (publicerad 2018-12-10) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Västervik,
Vimmerby,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Hultsfred eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Västervik,
Vimmerby,
Oskarshamn,
Linköping,
Norrköping eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare, Västervik
innebär att självständigt handlägga ärenden. Du kommer att ha många kontakter med bland annat privatpersoner, föreningar, företag och andra myndigheter. De flesta kontakter sker via telefon, e-post och brev, men även vid besök. Beroende på kompetens och lämplighet kommer du antingen att arbeta med handläggning inriktat mot föreningar /stiftelser eller med djupare handläggning inom rot och rut.
På skattekontoret i Västervik är vi ca 170 medarbetare. Kontoret ansvarar för en tredjedel av Sveriges ideella föreningar och stiftelser samt alla Sveriges ekonomiska föreningar och bostadsrättsföreningar. Kontoret har riksansvar för rot och rut.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 120p/180hp alternativt likvärdig dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper inom arbetslivet
• har aktuell och relevant yrkeserfarenhet för anställningen t.ex. erfarenhet inom handläggning och beslutsfattande
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• har god datavana inom informationssökning och digitala medier
• arbetar effektivt och har förmågan att tänka analytiskt samt fatta tydliga beslut inom uppsatta tidsramar
• har förmåga att självständigt planera och prioritera ditt arbete
• har god servicekänsla och ett kundorienterat förhållningssätt
• är positiv, empatisk och lyhörd samt visar intresse och engagemang både internt och externt
• har mycket god samarbetsförmåga och vilja att dela med dig av din kunskap och erfarenhet.
Det är meriterande
om du har erfarenhet av djupare utredningsarbete eller om du har erfarenhet/kunskap inom förenings- och stiftelseområdet, byggsektorn och/eller inom skattefrågor av hushållsnära tjänster. Det är också meriterande om du har erfarenhet från praktiskt arbete inom redovisning/bokföring.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-11-18Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIda Nylén, sektionschef 010-578 77 11
ida.nylen@skatteverket.seJohan Persson, Sektionschef 010-5741951
Hugo Jobring, HR-konsult 010-5747188
hugo.jobring@skatteverket.seLinda Södergren, facklig kontaktperson ST 010-578 77 02
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Kvarngatan 10
59330 Västervik
KontorsadressKvarngatan 10
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2072061
Observera att sista ansökningsdag har passerat.