Skattehandläggare, Västerås

Skatteverket / Juristjobb / Västerås
2017-04-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Västerås" (publicerad 2018-02-01) ⬅️


Visa alla juristjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Västerås, Eskilstuna, Enköping, Strängnäs, Avesta eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du främst kommer att arbeta med små och medelstora företag. I arbetet ingår att granska och utreda samt analysera och besluta i olika skatteärenden. Det ingår även att söka och ge information samt tillhandahålla service. Du kommer att möta företagare främst via skrift eller telefon. Beroende på din bakgrund och verksamhetens behov kommer du att arbeta med ärenden inom något av områdena företagsregistrering, moms, arbetsgivaravgifter, borgenär eller inkomstbeskattning.

På skattekontoret i Västerås är vi ca 150 medarbetare fördelade på 7 sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp
• har god beslutsförmåga
• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service samt inge förtroende
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål
• är strukturerad, ansvarstagande och noggrann
• är kreativ och utvecklingsorienterad
• har god förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift.

Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet av administrativt arbete. Exempel på erfarenhet som vi anser är relevant är handläggning, ärendehantering, arbete med bokföring, redovisning, myndighetsutövning eller juridiskt arbete. Det är ett plus om arbetet har inneburit möten med kunder eller medborgare.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-04-11

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Viveka Grundman, sektionschef 010-579 62 12
Vladimir Yukhin, sektionschef 010-574 60 91
Carina Vilhelmsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 24 31
Kenneth Lambertson, facklig kontaktperson ST 010-579 62 09

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Sigurdsgatan 21
72130 Västerås

Kontorsadress
Sigurdsgatan 21

Jobbnummer
3433051

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: