Skattehandläggare, Utredare och Revisorer, Solna
Skatteverket / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som utredare/revisor innebär komplexa, varierande och ibland omfattande utredningar. Arbetet sker utifrån ett helhetsperspektiv, där val av rätt utredningsform och detektivkompetens blir allt viktigare. Utredningarna görs ofta i samverkan med andra myndigheter och andra länder. Du kommer att få ett omväxlande och intressant jobb, där du möter företag i olika branscher och utreder ärenden inom flera varierande typer av kontrollinsatser.
Vi söker utredare och revisorer till Företagsskattekontoren 5 och 6 i Stockholm. Vi erbjuder ett kvalificerat arbete inom vår verksamhet där vi främst utreder ärenden som berör ekonomisk brottslighet, avancerat skatteundandragande och internationella transaktioner. Vi är ca 200 medarbetare på varje kontor och ca 20 medarbetare på varje sektion. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Solna Strand.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik med inriktning mot skatterätt eller motsvarande förvärvade kunskaper genom arbete inom Skatteverket
• har minst två års relevant arbetslivserfarenhet
• har förmåga att arbeta självständigt, uthålligt och resultatinriktat
• har helhetsperspektiv och god förmåga att avgränsa och fatta beslut
• talar och skriver sakligt och på ett sätt som är lätt att förstå
• är utvecklingsinriktad, drivande och flexibel
• är ansvarskännande
• har god samarbetsförmåga
• har ett utåtriktat och kundanpassat förhållningssätt
• bidrar till gemenskap och en god arbetsmiljö.
Det är meriterande om du har en akademisk examen inom ekonomi eller juridik och arbetar eller har arbetat med bokföring eller redovisning och revision.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och motivation.
Anställningen är tills vidare och på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss senast den 20 januari 2014.
Publiceringsdatum2013-12-23Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Hammar Janetzki, sektionschef 010-574 30 06
Charles Holmgren, sektionschef 010-574 24 15
Mikael Taaler, sektionschef 010-574 49 04
Anders Lindquist, Sektionschef 010-574 43 09
Lena Hansson, facklig kontaktperson ST 010-574 36 16
Carlos Saavedra Nilsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 46 88
Annsofi Eriksson Lehman, HR-konsult 010-574 72 93
annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.seAnn-Marie Dyberg, HR-konsult 010-574 83 46
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1737472
Observera att sista ansökningsdag har passerat.