Skattehandläggare, Umeå
Skatteverket / Ekonomijobb / Umeå
2013-09-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Umeå" (publicerad 2018-10-08) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Umeå,
Örnsköldsvik,
Skellefteå,
Lycksele,
Kramfors eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du kommer utreda, analysera och fatta beslut i skatteärenden som rör privatpersoner, företag och delägare. Du kommer periodvis även att handlägga mängdärenden.
Du kommer att vara placerad på skattesektion 1 i Umeå. I dag är vi 20 medarbetare som arbetar på sektionen med i huvudsak inkomstbeskattning. På skattekontoret i Umeå är vi totalt c:a 125 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• är produktiv och målinriktad
• har beslutsförmåga
• har servicekänsla och är förtroendeingivande
• kan hantera krav och agerar lugnt och stabilt
• arbetar självständigt och samverkar
• utvecklar ditt arbete och din kompetens
• ser sammanhang och kan prioritera
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• har B-körkort.
Det är meriterande om du
har erfarenhet av liknade arbete, gärna inom skatteområdet, eller erfarenhet av handel med värdepapper. Meriterande är akademiskexamen med poäng inom beskattningsrätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Tjänsterna är tillsvidareanställningar, men provanställning i 6 månader kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-09-04Arbetstider och omfattningEj specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBernt Strand, sektionschef 010-573 88 02
Tomas Ahlström, facklig kontaktperson ST 010-578 40 10
Anna Frej, facklig kontaktperson SACO 010-578 40 15
Helene Hedin, HR-konsult 010-574 82 97
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1643339
Observera att sista ansökningsdag har passerat.