Skattehandläggare, Solna
Skatteverket / Juristjobb / Solna
2017-03-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Solna" (publicerad 2018-03-19) ⬅️
Visa alla juristjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du främst kommer att arbeta med företag. I arbetet ingår att registrera, granska, utreda och besluta i olika skatteärenden. I arbetet ingår också att söka och ge information samt tillhandahålla service. Du möter företagare per telefon, skriftligen samt även ibland vid personliga besök. Du arbetar både individuellt och tillsammans med andra.
Företagsskattekontor 2 arbetar med registrering och beskattning av företag, kontroll av företags moms och arbetsgivaravgifter, inkomstbeskattning av företag, borgenärsarbete, löpande företagsärenden samt omprövningar och överklaganden inom skatteområdet.
På skattekontoret i Solna är vi ca 200 medarbetare uppdelade på 10 sektioner. Vi sitter i Solna Strand.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• har minst ett års relevant arbetslivserfarenhet
• har vilja och förmåga att ge god service, ha ett gott bemötande samt inge förtroende
• arbetar strukturerat och är van att arbeta effektivt med hög kvalité
• kommunicerar tydligt i tal och skrift på svenska och engelska
• arbetar självständigt och tar stort eget ansvar
• har god samarbetsförmåga och är van att arbeta mot gemensamma mål
Det är meriterande om du har akademiska poäng i företagsekonomi alternativt skatterätt/beskattningsrätt. Det är också meriterande med erfarenhet från statlig myndighet, liksom det är meriterande om du sedan tidigare är van att använda telefon som ett arbetsredskap.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-03-08ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Nybond , sektionschef 010-574 12 23
Eva Nordlöf, sektionschef 010-574 25 93
Ann-Sofie Vidlund Stendalen, HR-konsult 010-574 67 68
Sangar Maolod, facklig kontaktperson ST 010-574 59 72
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna Strandväg 22
17154 Solna
KontorsadressSolna Strandväg 22
Jobbnummer 3363991
Observera att sista ansökningsdag har passerat.