Skattehandläggare, Solna
Skatteverket / Övriga jobb / Solna
2016-09-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Solna" (publicerad 2018-03-19) ⬅️
Visa alla övriga jobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
På företagsskattekontor 1 arbetar ca 200 personer som ansvarar för löpande beskattningsverksamhet där vi granskar företagens deklarationer, registrerar och utreder nya företag samt genomför djupare skrivbordskontroller av etablerade företag.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med skatt och redovisning, gärna med fördjupade kunskaper i moms, förfarande eller inkomstskatt. Som skattehandläggare kommer du arbeta med ärenden med varierande svårighetsgrad. Ange i ansökan om du söker till en särskild funktion nedan.
Dina arbetsuppgifter som utredare inom moms innebär att du självständigt granskar, utreder och fattar beslut i ärenden inom momsområdet. Utredningarna bedrivs huvudsakligen i form av skrivbordsutredningar. Arbetet innebär många kontakter med företagen, såväl skriftligen som per telefon och vid besök.
Som skattehandläggare på inkomstbeskattningen granskar du enskilda näringsidkare och bolag. Utredningarna är av varierande svårighetsgrad där du kommer att granska deklarationer samt utreda, analysera och besluta om beskattning. I arbetet ingår också att söka och ge information samt att tillhandahålla service. Arbetet innebär både individuellt arbete och samarbete i grupp.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo med uppställda mål
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har mycket god förmåga att samarbeta
• har ett gott bemötande
• är flexibel och kan växla mellan olika arbetsuppgifter
Det är meriterande om du har arbetat på Skatteverket. Erfarenhet av arbete på annan myndighet, domstol, revisionsbyrå eller annan kvalificerarad erfarenhet inom beskattningsområdet är också meriterande.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-09-30ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCamilla Adebahr, sektionschef 010-574 29 21
Ann-Sofie Vidlund Stendalen, HR-konsult 010-5746768
Anita Fontanus Hazén, facklig representant Saco 010-574 17 52
Sangar Maolod, facklig kontaktperson ST 010-574 59 72
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna Strandväg 22
17154 Solna
KontorsadressSolna Strandväg 22
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3077715
Observera att sista ansökningsdag har passerat.