Skattehandläggare, Skatteupplysningen, Halmstad

Skatteverket / Juristjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Halmstad, Ängelholm, Ljungby, Helsingborg, Älmhult eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Vill du vara allmänhetens första kontakt i skattefrågor?

För att bättre möta omvärldens krav och kunna effektivisera så utökas nu Skatteupplysningen i Halmstad med ytterligare en sektion.

Skatteupplysningen hör till Skatteverkets kundmötesenhet och ansvarar för att besvara de allmänna frågor som inkommer från medborgare och företagare via telefon, mejl och Facebook. Skatteupplysningen är även ansvarig för Skatteverkets växel och den tekniska supporten samt för materiellt stöd till servicekontoren.

Dina arbetsuppgifter som handläggare på Skatteupplysningen innebär i huvudsak att ge information till allmänheten, på både svenska och engelska. Du kommer att besvara frågor om beskattning främst via telefon men ev. även skriftligt. Dina arbetsuppgifter utgår ifrån verksamhetens behov. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen.

Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00-18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov. På Skatteupplysningen är vi totalt ca 550 medarbetare, varav idag ca 60 personer finns i Halmstad. Vi har tre sektioner uppdelade på folkbokföring, personbeskattning och företag/moms, samt en grupp medarbetare som arbetar i andra linjens stöd.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad högskoleutbildning inom en för tjänsten relevant inriktning. Alternativt har du en dokumenterad avlutad gymnasieutbildning i kombination med flera års för tjänsten aktuell och relevant arbetslivserfarenhet
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
• har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
• har god datorvana och goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier
• Har förmågan att anpassa sig till nya eller förändrade krav och förutsättningar.

Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av informativa kundmöten via telefon eller personliga möten eller har erfarenhet av arbete på Skatteverket.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-08-15

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lilith Rosén, sektionschef 010-574 70 61
Malin Persson, sektionschef 010-574 12 45
Thomas Larsson, HR konsult 010-573 52 72
Chatarina Svedhult, Facklig kontaktperson ST 010-572 43 11

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Norra Källegatan 4 B
30232 Halmstad

Kontorsadress
Norra Källegatan 4 B

Jobbnummer
4292000

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: