Skattehandläggare, Skattekontor 2, Göteborg

Skatteverket / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
2015-01-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Skattekontor 2, Göteborg" (publicerad 2017-01-30) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare inom borgenärsområdet
innebär att du kommer att arbeta med att:

• utreda och riskbedöma företag
• arbeta med förebyggande arbete
• handlägga betalningsuppmaningar och obetalda skatter
• handlägga anstånd
• arbeta med offensiv återkallelse av godkännande för F-skatt
• ansöka om konkurs
• skriva yttrande i skuldsanering.

På skattekontor 2 i Göteborg är vi cirka 140 medarbetare. Kontoret har en stark koncentrationsprofil, d v s handlägger ärenden inom borgenärsområdet och skatteärenden med inriktning mot ekonomisk brottslighet. På kontoret finns också Skatteverkets tekniska centrum, med bl a IT-forensisk verksamhet och riksansvaret för kassaregisterhanteringen.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning inom ekonomi om minst 120p/180hp
• har arbetslivserfarenhet av arbete från t ex inkasso, myndighet, bank eller annan lämplig erfarenhetsbakgrund under de senaste tre åren
• har förmåga att ta initiativ till åtgärder, är drivande och handlingskraftig
• självständigt kan planera och skaffa dig en helhetsbild samt kan värdera fakta
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
• bemöter andra väl och har en god samarbetsförmåga.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Publiceringsdatum
2015-01-28

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ahmed Magan, sektionschef 010-577 35 62
Annika Kjerrman, HR-konsult 010-574 96 14
Thomas Arvidsson, facklig kontaktperson Saco 010-577 43 79
Peter Gerdin, facklig kontaktperson ST 010-574 93 57

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 2845
40320 Göteborg

Kontorsadress
Box 2845

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2144812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: