Skattehandläggare/revisor, Östersund

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter innebär komplexa, varierande och ibland omfattande utredningar. Arbetet sker utifrån ett helhetsperspektiv, där val av rätt utredningsform och detektivkompetens blir allt viktigare. Du kommer att få ett omväxlande och intressant jobb, där du ofta går ut och möter företag i olika branscher och utreder ärenden inom flera varierande typer av kontrollinsatser.

På skattekontoret i Östersund arbetar cirka 110 personer.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har akademisk examen om minst 120 p/180 hp med inriktning ekonomi

• har minst tre års erfarenhet från de senaste fem åren av bokförings- eller revisionsarbete, gärna inom skatteområdet

• har goda språkkunskaper i engelska tal och skrift

• kommunicerar enkelt och begripligt på svenska i tal och skrift

• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service

• är produktiv och stimuleras av att arbeta i högt tempo mot uppställda mål

• inger förtroende genom ett bra bemötande

• har kreativt tänkande och detektivkompetens

• är målinriktad och lösningsorienterad

• har förmåga att se både helheter och viktiga detaljer.

Det är meriterande om du om du har minst 10p/15hp godkända poäng i beskattningsrätt. Har du dessutom minst 10p/15hp godkända poäng i handelsrätt är även detta meriterande.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-02-17

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rolf Rosendahl, sektionschef 010-5722160
Anders Tell, facklig kontaktperson ST 010-577 63 49
Jens Nordin, facklig kontaktperson SACO 010-577 63 29
Marcus Nilsson, HR-konsult 010-574 57 18

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1782273

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: