Skattehandläggare med inriktning inkomstbeskattning, Nyköping
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Nyköping,
Norrköping,
Katrineholm,
Södertälje,
Strängnäs eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare i Nyköping innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika ärenden gällande inkomstbeskattning. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök.
På skattekontoret i Nyköping är vi totalt cirka åttio medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning med minst 120p/180hp i ekonomi eller juridik eller har relevant arbetserfarenhet, gärna från en myndighet
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• är resultat- och målinriktad
• har förmågan att ta egna beslut och slutför dina arbetsuppgifter
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• arbetar självständigt och samverkar
• har stor servicekänsla och är förtroendeingivande
• kan hantera krav och agerar lugnt och stabilt
• anpassar dig till nya förutsättningar
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av arbete inom området inkomstbeskattning eller har minst ett års erfarenhet från arbete med redovisning eller revision. Det är även meriterande att du drivit eget företag.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-08-09Arbetstider och omfattningEj specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Falksäter, Enhetschef, 0702-47 27 23
Marie Lindwall, HR-konsult, 010-544 57 03
Maud Nyqvist, SACO, 010-576 43 57
Agneta Kellerman, ST, 010-576 42 15
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1309882
Observera att sista ansökningsdag har passerat.