Skattehandläggare, Mariestad
Skatteverket / Ekonomijobb / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Mariestad,
Töreboda,
Götene,
Skövde,
Gullspång eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Mariestad,
Skövde,
Lidköping,
Skara,
Tidaholm eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du självständigt kommer att handlägga kvalificerade ärenden, genomföra utredningar, analysera underlag samt fatta beslut i olika skatteärenden. I arbetet ingår att såväl söka som att ge information. Arbetet innebär många externa kontakter med bland annat privatpersoner, företag, föreningar och andra myndigheter, vilket ställer krav på att du kan uttrycka dig väl i både tal som skrift. Du kommer möta människor med olika behov, främst via telefon, e-post och brev, men också genom personliga besök.
På kontoret i Mariestad är vi cirka 60 medarbetare fördelat på tre sektioner. Kontorets arbetsuppgifter består av s k region- och rikskoncentrationer. Den ena sektionen handlägger ärenden som rör utomlands bosatta fysiska personer som äger fastigheter i Sverige. De andra två sektionerna ansvarar för handläggningen av ideella föreningar och stiftelser samt ärenden som rör godkännande av gåvomottagare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om 120p/180hp med inriktning mot affärsjuridik, juridik eller ekonomi
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• har mycket god organisationsförmåga och arbetar effektivt
• har förmågan att tänka analytiskt samt kan fatta tydliga beslut inom uppsatta tidsramar
• har ett gott bemötande och ett kundorienterat förhållningssätt
• har förmåga att stödja och samverka
• är stabil som person.
Det är meriterande om du
har arbetslivserfarenhet från liknande arbete, inom de senaste fem åren, t ex från Skatteverket eller från annan myndighet där du arbetat med myndighetsutövning. Det är även meriterande om du kan fler språk utöver svenska och engelska, som t ex tyska.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Publiceringsdatum2015-01-07Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnelie Holmgren, sektionschef 010-572 43 52
Annika Kjerrman, HR-konsult 010-574 96 14
Ann-Britt Björk, facklig representant, ST 010-576 83 54
Håkan Ohlsson, facklig representant, Saco 010-576 48 38
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 79, 54221 MARIESTAD
54221 Mariestad
KontorsadressBox 79, 54221 MARIESTAD
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2117639
Observera att sista ansökningsdag har passerat.