Skattehandläggare, Malmö
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Malmö
2013-07-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Malmö" (publicerad 2018-06-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Malmö,
Lund,
Helsingborg,
Ängelholm,
Simrishamn eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Skattehandläggare, Malmö
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att
• arbeta med handläggning av ärenden inom företagsregistrering
• söka och ge information samt att registrera och utreda
• arbeta med förebyggande verksamhet
• du kommer via telefon, skriftväxling och personliga besök möta människor med olika bakgrund.
På sektionen är vi idag 20 medarbetare som arbetar med företagsregistrering eller skönsbeskattning. Vi tillhör Skattekontor 2 i Malmö som arbetar med nya och etablerade företag samt borgenärsfrågor.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som har
• avslutad gymnasial utbildning
• några års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete
• lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift
• vana att jobba resultatinriktat och i ett högt arbetstempo
• ett kundanpassat förhållningssätt
• god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp
• ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av kundrelaterade/kundbemötande tjänster.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Under perioden 30/7-9/8 är Sektionschef Anna Österlin kontaktperson och från den 12/8-20/8 är du välkommen att kontakta Sektionschef Ann-Louise Rönnerhed för frågor gällande tjänsten.
Från den 5/8 är SACO:s kontaktperson Jenny Winberg tillgänglig för att svara på eventuella frågor och från den 12/8 är ST:s kontaktperson Rita Lezanska tillgänglig för kontakt.
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-07-30Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1614082
Observera att sista ansökningsdag har passerat.