Skattehandläggare, Malmö
Skatteverket / Ekonomijobb / Malmö
2013-05-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Malmö" (publicerad 2018-06-12) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Malmö,
Lund,
Helsingborg,
Ängelholm,
Simrishamn eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på Skatteupplysningen
innebär i huvudsak att, via telefon, besvara frågor inom området personbeskattning. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande, även under stressiga förhållanden. Det är viktigt at du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos de som kontaktar Skatteupplysningen.
Arbetstiden är schemalagd och kan innebära arbete fram till kl 18.00 på vardagar.
På Skatteupplysningen i Malmö är vi ca 40 personer, fördelat på två sektioner.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller fullgjord KY-utbildning som kvalificerad redovisningsekonom
• har minst två års aktuell arbetslivserfarenhet inom service eller kommunikation med erfarenhet av att informera via telefon eller personliga möten
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
• har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
• har goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av arbete inom Skatteverket
• kan kommunicera på fler språk än svenska och engelska
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-05-10Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKim Borgström, sektionschef 010-574 66 82
Margareta Klint, sektionschef 010-574 64 81
Kerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48
Ingela Larsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 43 46
Susanne Lundgren, HR-konsult 0709-83 76 98
susanne.b.lundgren@skatteverket.seFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1547789
Observera att sista ansökningsdag har passerat.