Skattehandläggare, Lycksele
Skatteverket / Juristjobb / Lycksele
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Lycksele,
Norsjö,
Malå,
Vindeln,
Bjurholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Lycksele,
Skellefteå,
Umeå,
Örnsköldsvik,
Strömsund eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att bearbeta uppgifter från datautsökningar i Skatteverkets register. Du kommer att utreda, säkerställa och underhålla uppgifterna i registren. Arbetet har ett stort inslag av både skriftliga och muntliga kontakter med medborgare och företag. Du kommer även att ge service genom att svara på medborgarnas frågor.
Sektionen i Lycksele består av 22 medarbetare. I huvudsak arbetar sektionen med att kontrollera och rätta uppgifter i Skatteverkets register.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad treårig gymnasieutbildning med godkända betygeller arbetslivserfarenhet inom redovisning, bokföring eller andra för Skatteverket relevanta områden
• har ett utpräglat sinne för noggrannhet, struktur och ordning
• är produktiv utan att ge avkall på kvalitet
• har god förmåga att hantera IT-stöd
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har god förmåga att arbeta självständigt och tillsammans med andra.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med handläggande/utredande arbetsuppgifter.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare, vi tillämpar provanställning i sex månader.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Välkommen med din ansökan till oss!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-02-15ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristina Berg, sektionschef 010-577 65 09
Mirjana Daneskär, hr-konsult 010-572 38 15
Annika Laestander, facklig kontaktperson Saco 010-577 65 37
Annelie Rubinsson, facklig kontaktperson ST 010-577 65 08
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skatteverket
Hr-avdelningen
Korta gatan 10
17194 Solna
KontorsadressSkatteverket
Hr-avdelningen
Korta gatan 10
Jobbnummer 3966414
Observera att sista ansökningsdag har passerat.