Skattehandläggare, Kungsbacka
Skatteverket / Ekonomijobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Kungsbacka,
Göteborg,
Kungälv,
Alingsås,
Borås eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta inom arbetsområdet beskattning. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån sektionens behov och din kompetens.
På skattekontoret i Kungsbacka är vi totalt cirka 130 medarbetare fördelade på sju sektioner. Vi är ett utvecklingsinriktat kontor och hanterar det mesta inom beskattningsverksamheten såsom:
• service, företagsbesök och information till privatpersoner och företag
• kontroll och förebyggande kontroll av privatpersoner och företag vid skrivbordet, genom revisioner och kontrollbesök
• företagsregistrering, debitering, moms, arbetsgivaravgifter och taxering av privatpersoner och företag
• processföring och omprövningar.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad högskoleutbildning inom ekonomi om minst 180 högskolepoäng/120 poäng alternativt examen från KY- eller YH-utbildning inom redovisningsekonomi
• har goda kunskaper inom informationsteknik
• har goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift
• kan göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har servicekänsla och inger förtroende
• har förmåga att stödja och samverka
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter
• har god kommunikationsförmåga.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av liknande arbete, gärna inom skatteområdet. Det är även meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av bemötande via telefon eller personliga möten.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss senast den 26 november 2012!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-11-09Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristina Anderson, Rekryteringsansvarig, 010-575 56 32
Birgitta Nilsson, Facklig representant, ST, 010-577 35 87
Kent Ståhlgren, Facklig representant, Saco, 010-572 95 66
Mona Mommers, HR-konsult, 010-575 00 23
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1387713
Observera att sista ansökningsdag har passerat.