Skattehandläggare, Helsingborg

Skatteverket / Juristjobb / Helsingborg
2016-04-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Helsingborg" (publicerad 2018-08-27) ⬅️


Visa alla juristjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Helsingborg, Ängelholm, Lund, Malmö, Halmstad eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Skattekontoret i Helsingborg bildar samverkanskontor tillsammans med Folkbokföringskontoret. Helsingborg är ett beskattningskontor och består av fem sektioner. Kontoret arbetar med riktad information, företagsregistrering, beskattning av företag och privatpersoner, skrivbordskontroll, informationsbesök, revisioner, processföring och löpande ärendehantering.  

På skattekontoret i Helsingborg är vi ca 80 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du kan få arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Som skattehandläggare kan du jobba inom olika områden, t.ex. inkomstbeskattning eller moms.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad 3-årig gymnasieutbildning
• har flera års erfarenhet av ekonomiarbete (ex vis avstämningar, reskontra, löner och bokföring) eller erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter inom beskattningen på Skatteverket
• har god kommunikativ förmåga
• kan planera, prioritera och göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• är strukturerad
• har god samarbetsförmåga
• är noggrann och ansvarstagande
• har servicekänsla och inger förtroende

Det är meriterande om du
har erfarenhet av att arbeta med mervärdesskatt och/eller arbetsgivaravgifter.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-04-29

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Björn Pontén, sektionschef 010-572 30 74
Susanne Lundgren, HR-konsult 0709-83 76 98 susanne.b.lundgren@skatteverket.se
Christina Sandström, facklig kontaktperson ST 010-577 46 94
Jenny Persson, facklig kontaktperson SACO 010-577 46 22

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Carl Krooks gata 24
25108 Helsingborg

Kontorsadress
Carl Krooks gata 24

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2814151

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: