Skatteekonom till företag inom skönhetsindustrin!

Barona Human Resource Services AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Barona Human Resource Services AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-07-06

Om tjänsten
Nu söker vi en redovisningsekonom med inriktning på skatter till vår kund, ett innovativt och spännande företag i skönhetsbranschen!

Tjänsten som skatteekonom innebär att övervaka och utvärdera efterlevnad av olika skatteregler i de fyra nordiska länder som är en del av den marknad där vår kund verkar. I denna roll rapporterar du till Senior Corporate Accounting Manager för den nordiska verksamheten. Du har ägarskap över och övervakar efterlevnaden av olika skatteregler för de utlagda redovisningstjänsterna i Norden. Du stöttar Senior Corporate Accounting Manager i att upprätthålla kontroll över redovisningen genom att definiera redovisningsprinciper och rutiner samt upprätta lämpliga redovisningsmetoder.

Andra arbetsuggifter är t.ex.:

• Ansvara för årliga revisioner
• Rapportering av efterlevnadsnivåer
• Etablera och säkerställa dokumenttransaktioner inför revision
• Övervakning av pension- och lönehantering ur ett skatteperspektiv
• Förbättra system och förfaranden samt initiera korrigerande åtgärder
• Undvika rättsliga utmaningar genom att förstå nuvarande och föreslagen lagstiftning

Vi erbjuder dig en spännande roll i en internationell koncern inom skönhetsindustrin. Uppdraget startar som ett 6 månader långt konsultuppdrag där du är anställd av Barona och uthyrd till vår kund. Möjlighet till anställning hos kund efter detta är goda.

Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom redovisning
Minst 2 års arbetslivserfarenhet som redovisningsassistent, exempelvis från redovisningsbyrå eller skatterådgivningsfirma. Viktigast är att du har mycket god kunskap om redovisningsprinciper, metoder, standarder samt relevanta lagar och förordningar. I övrigt kräver tjänsten mycket goda kunskaper i Officepaketet, god vana av redovisningsprogram och databaser.

För att lyckas i tjänsten tror vi att du behöver ha ett mycket väl utvecklat sinne för detaljer. Du är noggrann och strukturerad och tycker om kontrollera och följa upp. Du har hög arbetskapacitet, en analytisk förmåga och är van att hantera stora mängder data. För denna roll krävs även flexibilitet, mod och initiativförmåga.

Om arbetsgivaren:

Vår kund är ett företag inom skönhetsindustrin.

Hur du ansöker:

Du söker denna tjänst via CV databas på barona.se.

Vid frågor kan du kontakta oss på 08-52520500 eller på e-post info@barona.se

Om Barona:

Barona är ett internationellt bemannings- och rekryteringsföretag vars ambition är att utveckla och förenkla rekryteringsprocessen. Vi erbjuder våra kunder unika bemannings-, rekryterings- och HR-lösningar. Barona Sverige är en del av Barona Group som etablerades i Finland för 15 år sedan och idag finns även i Norge, Danmark, Polen, Ryssland, Estland och Spanien. 2015 skapade vår verksamhet drygt 14 000 nya jobb och omsatte 250 miljoner euro. Barona erbjuder sina konsulter arbetsmöjligheter i alla situationer i arbetslivet och du som arbetssökande når arbetsgivare runt om i hela Europa.

Läs mer här: http://barona.se/om-oss/

Sökord:

Barona;

Varaktighet, arbetstid
Konsultuppdrag -

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Mix 0852520509

Företag
Barona Human Resource Services AB

Adress
Barona Human Resource Services AB
Klarabergsviadukten 63
11164 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsviadukten 63 11164 Stockholm

Jobbnummer
2941818

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Barona Human Resource Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Barona Human Resource Services AB: