Skadehandläggare Stockholm

Exportkreditnämnden / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Exportkreditnämnden i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Vi inrättar en ny roll som skadehandläggare som passar dig som vill handlägga skadeärenden och samtidigt bidra till utvecklingsarbete samt förbättra våra processer. Nu har du chansen att arbeta med spännande arbetsuppgifter i skadeprocessens alla delar i en internationell miljö.

Exportkreditnämnden (EKN) har regeringens uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering. Det gör vi genom att försäkra exportföretag och banker mot risken att inte få betalt, så att de kan genomföra fler säkra exportaffärer. Vi är ca 140 medarbetare, de flesta är akademiker, främst företagsekonomer, nationalekonomer och jurister. Vi satsar på en arbetsmiljö med arbetsglädje och ständig utveckling av kompetensen.

Middle Office är EKN:s affärsadministrativa funktion och ansvarar för löpande hantering av garantier och skadeärenden. Vi är sju medarbetare och rapporterar till affärsområdeschef.

Som Skadehandläggare ansvar du för administrationen av skadeprocessens alla skeden. Dina främsta arbetsuppgifter består av att administrera de olika momenten avseende dröjsmål, skadereglering och fördelning av återvinningar.

Som skadehandläggare fattar du självständigt beslut i återkommande skaderegleringar. Arbetet kännetecknas av ett högt flöde av skadeärenden som kräver en snabb hantering och ställer höga krav på service och kvalitet. Du kommer att ha många kontaktytor och nära samarbete med främst skadejurister och ekonomiavdelningen. Du kommer också att ha externa kontakter med främst exportörer och banker. Då rollen är nyinrättad kommer du att ha stora påverkansmöjligheter i det dagliga arbetet. I dina arbetsuppgifter ingår även ansvar för att förbättra kvalitén på produkter, tjänster och i våra interna processer i både smått och stort.

Publiceringsdatum
2020-03-25

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå. Du har minst 2 års erfarenhet av självständigt handläggningsarbete där du haft mindre beslutsmandat.
Det är meriterade om du arbetat med betalplaner och beräkningar. Vidare är det meriterade om du har erfarenhet från bank eller försäkringsverksamhet där fokus varit på skadehantering eller återvinningsarbete. Det är viktigt att du lätt att sätta dig in i nya system.
Arbetet ställer krav på god kommunikationsförmåga både muntligen och skriftligen i såväl svenska som engelska då vi verkar i en internationell verksamhet.

Dina egenskaper
Den här tjänsten passar dig som vill bli en del av en verksamhet med stor betydelse för den svenska exporten och näringslivets internationalisering. För att lyckas i rollen ska du vara noggrann, flexibel, ansvarstagande och nytänkande. Då arbetsuppgifterna har ett högt flöde och är av varierande karaktär behöver du ha rätt inställning och en hög drivkraft. Du behöver anta arbetet med ett stort engagemang och med ett lösningsfokuserat arbetssätt. Rollen har många kontaktytor och det är viktigt att du etablerar förtroende. Du behöver även ha förmågan att ge god service och kunna arbeta så väl självständigt som i grupp. Vidare behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att tolka, läsa och dokumentera information liksom god förmåga att fatta beslut.
Vi tycker att det är viktigt att du har ett genuint intresse för svenskt företagande och finansieringsfrågor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

För mer information:
Vill du veta mer om tjänsten tala med Carina Nordström som är chef för gruppen. Frågor om anställningsvillkor besvaras av Johanna Vikman, HR-specialist. Facklig representant är Philip Bergling, Saco. Samtliga nås på telefon 08-7880000.
Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdatum: 2020-04-15.

Vi undanber oss säljsamtal gällande rekryteringslösningar och annonseringskanaler, då vi har valt samarbetspartners för denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Exportkreditnämnden

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "dnr: 2020-288".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Exportkreditnämnden (org.nr 202100-2098)

Jobbnummer
5165390

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Exportkreditnämnden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Exportkreditnämnden: