Sjuksköterska till hemsjukvården
Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet / Sjuksköterskejobb / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Ulricehamn,
Borås,
Mullsjö,
Tranemo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet i Ulricehamn Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du som är legitimerad sjuksköterska, utvecklas och trivas tillsammans med oss?
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som sjuksköterska inom hemsjukvården i Ulricehamns kommun. Vårt uppdrag är att ge god och säker vård till kommunens invånare som är inskrivna i hemsjukvården. Vårt mål är att vara en attraktiv arbetsplats där du är en viktig del i vår utveckling. Vår arbetsmiljö ska vara hälsosam och utgå från våra patienters behov.
I Ulricehamns kommuns hemsjukvård arbetar legitimerad personal med hälso- och sjukvårdsinsatser i patientens eget hem eller på vård- och omsorgsboende. Vi arbetar dag, kväll och natt, årets alla dagar.
Välkommen till oss!
Publiceringsdatum2021-01-05ArbetsuppgifterVi erbjuder dig ett intressant och stimulerande arbete inom hemsjukvården. Kommunen har de senaste åren utvecklats till att ge mer avancerad vård i patientens hem. Det är ett omväxlande arbete där du får möjlighet att följa patienten över tid. I arbetet har du regelbunden kontakt med externa samarbetspartners, såsom primärvården och slutenvården utifrån patientens behov.
Du kommer att ha patientansvar för personer i eget boende och på vård- och omsorgsboende. Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska i hemsjukvård ingår såsom läkemedelshantering, insulingivning, medicinska bedömningar och såromläggningar. Basal hemsjukvård omfattar injektioner, katetersättning/spolning, PEG, trachvård, sondnäring, CVK, Port-a-Cath mm.
I arbetet ingår också att informera, delegera och handleda omvårdnadspersonal. Som sjuksköterska hos oss ansvarar du för att handleda samt delegera omvårdnadspersonal och samverka i tvärproffessionella team. Du fungerar också som råd och stöd för övriga professioner i teamet runt patienten.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Vidareutbildning som distriktssköterska eller motsvarande är meriterande för tjänsten.
Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från kommunal hemsjukvård. Körkort är ett krav.
Det är av stor vikt att du kan arbeta strukturerat genom att du planerar, organiserar och prioriterar din arbetsdag. Du arbetar utifrån individens behov och är öppen och lyhörd samt är lösningsfokuserad. Du har god förmåga att samarbeta och sätta patienten i fokus samt kan handleda omvårdnadspersonal på ett pedagogiskt sätt. Du är självständig och trygg i din profession, tar ansvar och har ett reflekterande förhållningssätt.
Som person bör du vara empatisk, initiativrik och flexibel samt positivt inställd till förändringsarbeten.
ÖVRIGT
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2021-02-15 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUlricehamns kommun, Beställning och kvalitet
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A996628".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ulricehamns kommun (org.nr 212000-1579),
http://www.ulricehamn.se/stodochomsorg/halso-och-sjukvard/hemsjukvard/ Arbetsplats Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet
Jobbnummer 5511345
Observera att sista ansökningsdag har passerat.