Sjuksköterska, Anstalten Saltvik (vikariat)
Kriminalvården, VO Saltvik / Sjuksköterskejobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kriminalvården, VO Saltvik i Härnösand Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.
Läs mer på vår hemsida
www.kriminalvarden.sePubliceringsdatum2014-06-19ArbetsuppgifterKriminalvården Region Nord söker en vikarierande sjuksköterska till Anstalten Saltvik. På anstalten finns förutom normalavdelning, en av landets tre säkerhetsenheter och ett häkte. Verksamheten på Saltvik har plats för totalt 191 intagna och sysselsätter cirka 210 anställda. På anstalten finns totalt fyra sjuksköterskor.
Arbetet som sjuksköterska består av att se till att de intagnas behov av hälso- och sjukvård tillgodoses, såväl somatiskt som psykiatriskt. Arbetsuppgifterna består i bedömning och behandling av intagnas fysiska och psykiska hälsa, assistera och förbereda läkarmottagning, iordningställa och administrera läkemedel samt allmänna hälso- och sjukvårdsuppgifter. Vård och behandling sker i samarbete med konsulterande läkare och övrig personal. Undervisning och handledning i suicidprevention, akut omhändertagande samt samarbete med övrig kriminalvård ingår. Kvalitetsutveckling och uppföljning av hälso- och sjukvård är en del av arbetet.
KvalifikationerDu skall vara legitimerad sjuksköterska, gärna med flerårig erfarenhet av allmänt hälso- och sjukvårdsarbete. Erfarenhet av arbete inom akut sjukvård, somatik och/eller som distriktssköterska värdesätts, liksom erfarenhet och vidareutbildning från psykiatri/missbruksvård. Det är meriterande om du tidigare arbetat som sjuksköterska inom Kriminalvården.
För arbetet som sjuksköterska är Dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi söker dig som bland annat har förmåga att arbeta självständigt, god social kompetens och empatisk förmåga. Du kan sätta gränser och vara tydlig i din kommunikation. Du är professionell i din yrkesroll och har förmåga att fatta beslut. God datavana krävs och vi ser gärna erfarenhet av arbete med datajournalhantering. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.
Du delar kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller
www.offentligajobb.se . Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-704 704
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: snarast alt 1 september Vikariat cirka 4 månader, med eventuell möjlighet till förlängning.
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-02
Ange följande referens när du ansöker: A406013
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKjell-Arne Sköldh, Kriminalvårdschef 0611-866 78/868 71
Hans Ögren, Sjukvårdssamordnare 0611-37 16 12
Facklig kontaktBo Berglund, SEKO 0611-866 00 vxl
Monica Olausson, SACO 0920-21 40 10
Stefan Persson, OFR/ST 0611-866 00 vxl
FöretagKriminalvården, VO Saltvik
AdressKriminalvården, VO Saltvik
Saltviksvägen 20
87154 HÄRNÖSAND
Kontorsadress87154 HÄRNÖSAND
Jobbnummer 1915766
Observera att sista ansökningsdag har passerat.