Sjukhustelefonist, tillsvidareanställning, Umeå
Västerbottens läns landsting, Tele Västerbotten / Receptionistjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerbottens läns landsting, Tele Västerbotten i Umeå,
Skellefteå eller i
hela Sverige Teleenheten inom Västerbottens läns landsting ansvarar för hela telefoniprocessen för landstinget. Detta innebär att allt som rör telefoni inom landstinget sköts av denna enhet. Landstinget har idag 10 500 anknytningar i sitt växelsystem för våra sjukhus, hälsocentraler folktandvårdskliniker. Vi behöver nu förstärka vår sjukhustelefonistgrupp och söker därför en eller två person med utpräglad känsla för service.
Som sjukhustelefonist arbetar man med betjäning av olika system för telefoni, personsökning, larmförmedling, kommunikationsradio, datoriserad hänvisning och informationstjänst. Växeln är öppen dygnet runt året runt.
Publiceringsdatum2014-11-05ArbetsuppgifterSom sjukhustelefonist har man ett stillasittande arbete i ett kontorslandskap med bl.a. en datorn som arbetsverktyg. Tjänstgöringen innebär, just för tillfället, att man arbetar dagpass, kvällspass och minst var tredje helg. Eventuellt kan schemat förändras så man skall även kunna arbeta natt.
Dagtid arbetar ca 10 personer samtidigt. Kvällar och dagtid på helger arbetar maximalt två personer samtidigt och vid nattjänstgöring arbetar man ensam.
Sjukhustelefonisterna på länets sjukhus handlägger ca 3 samtal per minut och man svarar på ca 5000 samtal per dag (vardag). Förutom ren samtalsservice så arbetar telefonisterna också med larmförmedling, där man tar hand om ca 700 interna larmsamtal per dygn.
KvalifikationerDet är ett krav att du har erfarenhet av serviceyrken samt Officepaketet sedan tidigare. Har du arbetat med larmhantering eller arbetet i en större televäxel så är detta meriterande. Du bör även ha ett gott siffer- och namnminne.
Vi sätter mycket stort värde på de personliga egenskaperna och vill ha en person som har god samarbetsförmåga, är stresstålig, är lugn, är flexibel, är initiativrik, är kundorienterad, är bra på att strukturera sitt arbete, är noggrann, är duktig på att prioritera, är positiv, är lösningsfokuserad samt har goda kunskaper i svenska och engelska.
ÖVRIGT
Vi vill att du redan i din ansökan beskriver hur och varför du tycker att just du uppfyller ovanstående egenskaper och krav. Om du blir uttagen till en intervju så skall du ha med dig kopior på dokument som styrker vem du är, id-kort, betyg och intyg samt namn och kontaktuppgifter på personer som vi kan kontakta för att få referenser på dig.
Eventuellt kommer det att genomföras en skriftlig personlighetstest om du går vidare till steg två i rekryteringsprocessen efter intervjun.
Vi kommer att läsa ansökningarna kontinuerligt under ansökningstiden. När ansökningstiden är slut kommer vi inom den närmsta veckan därpå, kalla de av oss utvalda personerna till intervju. Där kommer den sökande att få träffa Verksamhetschefen för Teleenheten, HR-specialist samt en facklig representant från sjukhustelefonistgruppen.
Vi tar inte emot besök från de sökande under ansökningstiden.
Arbetstider och omfattningHeltid. Snittarbetstid 38,25 timmar/vecka. Dagtid. Schemalagd helg- och nattjänstgöring kan förekomma Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-11-20 Ev. tidigare tillträde., upphör: Tillsvidareanställning och vikariat (6 mån). Provanställning tillämpas
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-19
Ange följande referens när du ansöker: TE1105
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva-Britt Morin, Verksamhetschef 0907850045
evabritt.morin@vll.seFacklig kontaktGunilla Grabbe, Vision 090-7850000
FöretagVästerbottens läns landsting, Tele Västerbotten
AdressVästerbottens läns landsting, Tele Västerbotten
Box 172
90189 Umeå
Kontorsadress90185 Umeå
Jobbnummer 2057263
Observera att sista ansökningsdag har passerat.