SJR söker en ekonomiassistent till internationellt logistikföret
SJR AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Sollentuna eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
SJR söker ekonomiassistent till internationellt logistikföretag
SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent till deras leverantörsreskontraavdelning. Uppdraget är initialt på fyra månader med start omgående. Kunden sitter i trevliga lokaler i Solna.
Publiceringsdatum2011-01-25Dina arbetsuppgifterI Din roll som ekonomiassistent kommer Du att bevaka det elektroniska flödet av leverantörsfakturor och vidta korrigerande och kompletterande åtgärder vid behov. Vid skanning, tolkning och verifiering skapas en felkö där Din uppgift blir att korrigera fakturan. Vidare kommer Du att arbeta aktivt med att förbättra kvaliteten i skanningen som sker i kontakt med leverantörer och i samarbete med inköpsfunktionen. Du kommer även att bevaka fakturor och vid behov skicka ut påminnelse till attestanterna. I Din roll kommer du att hantera påminnelser, krav och inkassoärenden som kommer från leverantörerna. Vidare kommer Du att sköta den löpande bokföringen avseende betalningar samt avstämningar av konton inför månadsbokslut. Du ansvarar även för återsökning av utländsk moms och hantering av manuell fakturering av varor och tjänster som inte kan faktureras via kundens system.
Lämplig bakgrund
Vi söker Dig som är lägst gymnasieekonom med dokumenterad kunskap i grundläggande redovisning och bokföring. Du ska vara van att arbeta i officepaketet och ha kunskaper inom SAP/P3.
Som person är du noggrann, ansvarsfull och intresserad av redovisningsfrågor. Vidare ska du vara social och ha integritet i kontakt med leverantörer och övriga kollegor.
Så ansöker duVill Du söka till denna konsulttjänst, se nedan. Urval och intervjuer sker löpande och vi ber Dig ansöka snarast, Om Du har frågor kring tjänsten är Du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Ingrid Hammer på telefon 070 471 59 23. Vi ser fram emot Din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid/Visstidsanställning
ErsättningPer Månad
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-24
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagSJR AB
AdressSJR AB
Box 7420
10931 Stockholm
Jobbnummer 831947
Observera att sista ansökningsdag har passerat.