Självständig och driven upphandlare
Statens tjänstepensionsverk, Stab ekonomi och verksamhetsstyrnin / Inköpar- och marknadsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens tjänstepensionsverk, Stab ekonomi och verksamhetsstyrnin i Sundsvall Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi ansvarar för att administrera den statliga tjänstepensionen för över 800 000 anställda och pensionärer och 400 arbetsgivare. SPV finns i Sundsvall och har cirka 270 medarbetare.
Vi söker nu en upphandlare till stab ekonomi och verksamhetsstyrning som bland annat består av områdena redovisning, upphandling och verksamhetsstyrning.
Publiceringsdatum2016-02-11ArbetsuppgifterI din roll som upphandlare på SPV arbetar du både strategiskt och operativt med upphandling, inköp och avtal. Du arbetar självständigt och affärsmässigt med upphandlingar, direktupphandlingar och avrop enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU). Avropen görs från Kammarkollegiets och SPV:s egna ramavtal. I din roll ingår att samordna upphandlingsfrågorna inom myndigheten. Du ger råd och stöd i samband med inköp och upphandlingar samt kvalitetsgranskar hela processen. Du administrerar även pågående avtal.
Ditt uppdrag är att leda och utveckla SPV:s inköps- och upphandlingsprocess till en effektiv och affärsmässig process. Dina arbetsuppgifter är varierande eftersom du arbetar med flera parallella affärer med olika ämnesinriktningar och skilda kontraktsvärden. Du deltar även i utvecklingen av vår e-handel. Du har en kontinuerlig dialog och återkoppling till stabschefen om verksamhetens resultat och mål.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk examen inom juridik, ekonomi alternativt annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du ska även ha flerårig dokumenterad och kvalificerad yrkeserfarenhet av upphandling inom offentlig verksamhet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandling inom statlig myndighet och/eller it samt erfarenhet av att arbeta i systemstöd för elektronisk upphandling. På SPV använder vi upphandlingsstödet TendSign.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förutsätter att du är självständig, driven och strukturerad samt tar egna initiativ. Du är noggrann och analytisk med ett affärsmässigt och taktiskt arbetssätt. Vidare har du god samarbetsförmåga samt är duktig på att skapa förtroende och att bygga goda relationer. I din kommunikation är du pedagogisk och tydlig, såväl muntligt som skriftligt.
ÖVRIGT
Du kommer att arbeta i en organisation med trevlig atmosfär i helt nyrenoverade lokaler, där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. SPV ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och vi satsar därför mycket på att erbjuda en frisk arbetsplats. Att utveckla sin kompetens är också en naturlig del av vår vardag.
Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen. Läs mer om oss som arbetsgivare och våra fina förmåner på
www.spv.se under Jobba på SPV.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-03
Ange följande referens när du ansöker: MD 2016/44
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChanett Edlund, Chef stab ekonomi och verksamhetsstyrning 070-7704194,060-187447
chanett.edlund@spv.seFacklig kontaktPeder Bergsten, Saco-S 060-18 75 75
peder.bergsten@spv.seDaniel Granath, ST 060- 18 75 45
daniel.granath@spv.seKari Jokinen, Seko 060-18 77 62
kari.jokinen@spv.seFöretagStatens tjänstepensionsverk, Stab ekonomi och verksamhetsstyrning
AdressStatens tjänstepensionsverk, Stab ekonomi och verksamhetsstyrning
Jägargatan 1
85190 Sundsvall
Kontorsadress85190 Sundsvall
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2666124
Observera att sista ansökningsdag har passerat.