Självgående kundreskontraspecialist till Maersk Line!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av kundreskontra och söker efter din nästa utmaning? Vill du ha en arbetsdag i högt tempo med fokus på internationella kontakter, ekonomi och problemlösning? Vi på Adecco Finance & Legal erbjuder nu en möjlighet till anställning direkt hos vårt kundföretag Maersk Line!

Publiceringsdatum
2016-08-30

Om tjänsten
Maersk Group är en global koncern med verksamhet i 130 länder och drygt 89000 anställda världen över. Koncernen är verksam inom flera olika områden, bland annat containerfrakt, terminalhantering och oljeframtagning. Koncernen har huvudkontor i Köpenhamn och en årlig omsättning på 48 miljarder dollar. Maersk Line ansvarar för de sjötransporter som företaget erbjuder och är världsledande inom sin bransch. Företaget är känt för sina pålitliga, flexibla och miljöeffektiva transporter med kunden i fokus. Du kommer att arbeta i ett skandinaviskt kluster med placering i Göteborg. På kontoret i Göteborg arbetar säljare, kundservice och logistiker tillsammans för att möta behovet hos alla 59000 kunder världens över.

I rollen som kundreskontraansvarig/Collection Analyst ansvarar du för kundfordringar, fakturering och kredithantering för företagets kunder i Skandinavien. Du utvärderar kreditförfrågningar samt är ansvarig för due diligence och riskbedömningsprocesser för att säkra hanteringen av kundkrediter i linje med företagets kreditpolicy. Vidare ansvarar du för att säkerställa att kunder får sina fakturor enligt överenskommelse samt etablerar ett fungerande samarbete och bygger starka kundrelationer genom uppföljning, regelbundna samtal och besök. Du strävar kontinuerligt efter att förbättra verksamheten och servicenivån till både interna och externa kunder såväl lokalt som globalt.

Om dig
Du som har minst 1-3 års erfarenhet av kundfordringar och kredithantering på ett större bolag kommer snabbt att sätta dig in i dina nya arbetsuppgifter. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi är meriterande men inget krav, huvudsaken är att du känner dig trygg med kundreskontraprocessen. Du har en god förmåga att hantera svåra samtal på olika nivåer, och har du dessutom goda kunskaper i SAP R/3, samt behärskar engelska i både tal och skrift, så är detta tjänsten för dig!

För att trivas på den här arbetsplatsen är du en självgående person som drivs av att ta egna initiativ och av att själv få driva ditt arbete framåt. Vidare är du en teamplayer med god kommunikativ förmåga som tycker om att interagera med andra människor. Med förmåga att lösa problem snabbt och en positiv inställning hanterar du ett högt tempo och en föränderlig arbetsmiljö. Nya utmaningar ser du som positivt då du har en stark vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Har du även god analytisk förmåga är detta rätt tjänst för dig!

Om anställningen
Du kommer inledningsvis att arbeta som konsult via Adecco i 6 månader och om alla parter är nöjda övergår anställningen därefter direkt till Maersk Line. Tillsättning sker i oktober och rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.  

Maersk Line har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att 

kontakta ansvarig rekryterare Linnea Chertudi på 031-725 45 18.  

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, löpande

Ersättning
Enl. ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-12
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnea Chertudi (rekryteringsansvarig)31-725 45 18

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3020432

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: