Site Planner/Administrator - 490774

Alstom Transport AB / Administratörsjobb / Motala
2025-08-18


Visa alla administratörsjobb i Motala, Vadstena, Mjölby, Karlsborg, Linköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alstom Transport AB i Motala, Mjölby, Linköping, Boxholm, Skövde eller i hela Sverige

På Alstom förstår vi transportnätverk och vad som rör människor. Från höghastighetståg, tunnelbanor, monorails och spårvagnar, till nyckelfärdiga system, tjänster, infrastruktur, signalering och digital mobilitet, erbjuder vi våra olika kunder den bredaste portföljen i branschen. Varje dag leder 80 000 kollegor vägen till grönare och smartare mobilitet över hela världen och förbinder städer när vi minskar koldioxidutsläppen och ersätter bilar.


Är du vår nya Site Planner and Administrator i Motala?

Din framtida roll
Ta dig an en ny utmaning och använd din organisatoriska och planeringsmässiga kompetens inom ett innovativt och framtidsinriktat område. Du kommer att arbeta nära engagerade och noggranna kollegor i ett samarbetsinriktat team.

I rollen blir du en viktig länk mellan ledningsgruppen och olika interna och externa intressenter. Du bidrar till att skapa effektiva arbetsflöden och smidig kommunikation i hela organisationen. Din vardag kommer att innehålla nära samarbete med produktionen, HR, ekonomi, inköp och externa leverantörer, samt strukturering av dokumentation och arkivering.

Dina ansvarsområden
Planera och optimera bemanning för produktionspersonal
Hantera inkommande förfrågningar och ärenden på ett professionellt sätt
Skapa och underhålla ett effektivt dokumentations- och arkiveringssystem
Ansvara för fakturahantering, inköpsorder och uppföljning mot leverantörer och ekonomi
Ta fram rapporter, presentationer och sammanställningar
Vara kontaktperson gentemot leverantörer
Hantera alla inköpsförfrågningar och inköpsorder, inklusive externa leverantörsfrågor

För att lyckas i rollen
Vi värdesätter passion och attityd framför erfarenhet. Det är därför vi inte förväntar oss att du har alla färdigheter. Istället har vi listat några som vi tror kommer hjälpa dig att lyckas och växa i den här rollen:
Eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi, administration eller liknande
Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter såsom schemaläggning, resebokningar och fakturahantering
Vana att arbeta med rapportverktyg, presentationsmaterial och leverantörshantering
God kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, i tal och skrift
Mycket god organisationsförmåga och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt
Goda kunskaper i Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) eller motsvarande
En samarbetsvillig och flexibel inställning i arbete med olika funktioner


Sånt du kommer att gilla
Följ med oss på en livslång transformativ resa - järnvägsindustrin är här för att stanna, så att du kan växa och utveckla nya färdigheter och erfarenheter under hela din karriär.
Njut av stabilitet, utmaningar och en långsiktig karriär fri från tråkiga dagliga rutiner
Samarbeta med tvärgående team och hjälpsamma kollegor
Bidra till innovativa projekt
Utvecklas inom företaget
Dra nytta av vår investering i din utveckling genom prisbelönt lärande

Du behöver inte vara en tågentusiast för att trivas hos oss. Vi garanterar att när du kliver på ett av våra tåg med dina vänner eller familj kommer du att vara stolt.

Important to note
As a global business, we're an equal-opportunity employer that celebrates diversity across the 63 countries we operate in. We're committed to creating an inclusive workplace for everyone.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Alstom Transport AB (org.nr 556058-9094)

Arbetsplats
Alstom Sweden

Jobbnummer
9462543


Prenumerera på jobb från Alstom Transport AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alstom Transport AB: