Site Manager – Hallsbergsterminalen

Logent / Lagerjobb / Hallsberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Hallsberg, Kumla, Lekeberg, Örebro, Degerfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent i Hallsberg, Örebro, Haninge, Botkyrka, Solna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-01-26

Om tjänsten
Logent AB är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande för logistikintensiva verksamheter. Vårt tjänsteerbjudande omfattar drift och utveckling av
logistik inom lager och distribution, bemannings- och rekryteringslösningar, transport- och tullhantering, hamn- och terminalutveckling samt konsulttjänster och företagsutbildningar. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Sedan starten 2006 har vi på Logent genomgått en otrolig tillväxtresa och är idag en av de större aktörerna inom vår bransch. Vi arbetar med ständigt förbättringsarbete och i led med det söker vi nu en Site Manager till vår kombiterminal i Hallsberg vars syfte är att optimera, utveckla samt leda en av Logent mest spännande siter i Norden. Som Site Manager är du en nyckelspelare i vår verksamhet och ingår i den regionala ledningsgruppen och rapporterar till Regionchef för östra Sverige. Terminalen har ett antal olika kunder och befinner sig i en tillväxtresa vilket ställer höga krav på förändrings samt förbättringsarbete.

Dina arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
• Dagligen leda samt utveckla verksamheten med i dagsläget ca 40 anställda
• Utveckla befintliga kundrelationer samt vara account ansvarig för befintliga kontrakt
• Vara delaktig i nyförsäljningsprocessen för att hela tiden utveckla terminalen
• Definiera och implementera uppföljningsrutiner inklusive KPIèr samt 5S

Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat med lager och logistiklösningar eller verksamhetsstyrning tidigare. Du har en tydlig ledarprofil men även analytisk förmåga som gör att du kan förstå verksamheten och deras förutsättningar, för att sedan jobba aktivt med förbättringsarbete kopplat till operationella processer.
Du bör ha goda kunskaper i Excel och vara van att jobba med olika typer av uppföljning. Du har en skarp analysförmåga och har ett utpräglat logiskt tänkande.
För att lyckas på Logent bör du liksom vi ha en stark entreprenörsanda och en naturlig nyfikenhet där du tar för dig och inhämtar den information du behöver. Till din hjälp har du stöttande kollegor som alltid finns tillgängliga för att svara på frågor och dela med sig av sin kunskap.

Vi erbjuder en arbetsplats full av utvecklingsmöjligheter där du kommer spela en nyckelroll i vår resa framåt.
Placeringsort är Hallsberg.

Urvalet sker löpande så varmt välkommen med din ansökan, tillträde snarast möjligt och tjänsten avser heltid.

Vid frågor angående tjänsten kontakta Patrik Nielsen, 072-5249403

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-09
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1746
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Nielsen patrik.nielsen@logent.se

Företag
Logent

Adress
Logent
Hammarby Fabriksväg 29-31
12030 Stockholm

Kontorsadress
Hammarby Fabriksväg 29-31, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2634903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent: