Siemens söker en Ekonom med serviceinriktning
Siemens AB / Ekonomiassistentjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Upplands Väsby,
Sigtuna,
Solna,
Stockholm,
Huddinge eller i
hela Sverige Siemens utvecklar innovativa och högteknologiska lösningar inom områdena industri, energi, hälso- och sjukvård. Vi har världens största miljöportfölj med produkter, lösningar och tjänster som bidrar till att skapa en hållbar framtid. En tredjedel av vår omsättning kommer från miljöportföljen. Siemens har funnits i Sverige sedan 1893 och vi är idag cirka 4 900 medarbetare. Förra affärsåret omsatte vi ungefär 21 miljarder kronor. Läs mer på
www.siemens.seSiemens Healthcare Sector är en av världens största leverantörer till hälso- och sjukvården och trendsättare inom bild- och laboratoriediagnostik samt IT-lösningar. Vi erbjuder produkter och lösningar genom hela vårdkedjan: från förebyggande och tidig upptäckt till diagnos, vård och behandling. Genom att optimera arbetsflöden skapar vi en bättre och mer kostnadseffektiv vård. Läs mer på
www.siemens.se/healthcareVi söker nu en Serviceekonom inom Healthcare, Uptime Service Center (USC) med placering i Upplands Väsby. Tjänsten avser ett vikariat för perioden 2010-09-01--2011-08-31.
Publiceringsdatum2010-07-20Dina arbetsuppgifterUptime Service Center (USC) fungerar som helpdesk för serviceärenden, inklusive planering och förberedelse av serviceinsatser, samt ansvarar för den administrativa hanteringen av serviceavtal och fakturering till kund.
Arbetet som serviceekonom innebär ett totalansvar för administration av serviceavtal, dvs. upplägg och underhåll samt fakturering av avtalen i affärssystemet SAP R/3. Det ingår också rapportering och uppföljning av utfallet i avtalen. Presentation av resultatet till controller och servicechefer är en viktig del av arbetet.
I tjänsten ingår även fakturering av serviceorder utanför avtal, vilket innebär att löpande ta ut fakturaförslag och fakturor samt granska och korrigera felaktigheter. Övriga uppgifter inkluderar krediteringar, uppföljning av kundfordringar, kontroll av installationskostnader samt analyser av kostnads- och omsättningskonton. Vi uppmuntrar också kontinuerlig utveckling och förslag på kostnadseffektiva lösningar i våra processer.
ProfilVi söker dig som har ekonomiutbildning och några års erfarenhet av ekonomi o/e administrativt arbete.
Du har god vana från att arbeta med MS Office-verktygen. Har du tidigare erfarenhet av arbete med SAP/R3 är det meriterande. Du ha goda språkkunskaper i engelska, finska är meriterande.
Som person är du bra på att organisera ditt dagliga arbete. Du är noggrann och mån om att arbeta effektivt med hög kvalitet. Du är ansvarstagande, utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare har du även förmåga att arbeta självständigt samt god problemlösningsförmåga.
Övrig information
Välkommen med din ansökan senast den 13 augusti 2010.
Du söker tjänsten via Siemens hemsida:
www.siemens.se/lediga tjänster
Referens nummer: SE01192
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Helena Öberg, telefon 08-728 13 05.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktHelena Öberg, Rekryterande chef, 08-728 13 05
FöretagSiemens AB
AdressSiemens AB
19487 UPPLANDS VÄSBY
KontorsadressJohanneslundsv 12-14
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7281000
E-postadress:
maria.kallstrom@siemens.com Jobbnummer 697832
Observera att sista ansökningsdag har passerat.