Siemens söker Costumer Contact Center-medarbetare!
Skill / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill i Solna,
Stockholm,
Järfälla,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Är du en social person med en administrativ och ekonomisk ådra? Då kan detta vara rollen för dig! Nu finns en spännande, varierande roll på Siemens huvudkontor som Costumer Contact center medarbetare och Ekonom.
Om företaget
Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan år 1893 och har cirka 4 200 medarbetare på ett 40-tal orter.
Dina arbetsuppgifter
Rollen på Siemens är fördelat mellan att vara Customer Contact Center medarbetare samt ekonom. Detta är en administrativ roll där du får hjälpa Siemens kunder inom industrisektorn att få hjälp med sina utmaningar inom akut och planerade uppdrag. Din uppgift är även att sköta viss intern administration samt att se till att kunderna får korrekta fakuror. Dina kontaktytor internt kommer fram för allt att vara inom Europa och Sverige.
Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma:
• Koordinera tekniker på definierade uppdrag.
• Vara kontaktyta mellan kunden och Siemens interna hantering
• Registrera order i SAP
• Olika fakturerings uppdrag
• Uppföljning av registrerad tid för tekniker
• Vara tillgänglig för kundsamtal och vara social och orädd för att prata i telefon
• Skapa produktivitetsrapporter
Din profil
För att trivas i rollen och leva upp till de förväntningar som finns tror vi att du har:
• Minst gymnasieutbildning. Gärna med teknisk inriktning.
• Arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Goda språkkunskaper i engelska, tal och skrift.
• Goda SAP-kunskaper.
Som person vill vi att du ska vara strukturerad, drivande, initiativrik samt tekniskt intresserad. Du måste trivas med att självständigt och med god service hjälpa kunden fram till rätt lösning. Vi ser gärna att din sociala förmåga är hög då du i din roll kommer att möta många olika människor både externt och internt.
Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning.
Urvalet sker löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan i form av både CV och personligt brev på
www.skill.se redan idag.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvariga rekryterare Malin Jangenteg,
malin.jangenteg@skill.se.
Väl mött med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2019-03-22ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-14
Ange följande referens när du ansöker: 4215
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Jangenteg
malin.jangenteg@skill.seFöretagSkill
AdressSkill
Gelbgjutaregatan 2
58254 Linköping
KontorsadressGelbgjutaregatan 2
Jobbnummer 4684996
Observera att sista ansökningsdag har passerat.