Siemens i Finspång rekryterar en HR Business Partner

Experis Sverige / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Norrköping, Finspång, Linköping, Katrineholm, Nyköping eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Siemens är världsledande inom elektronik och elteknik med 405 000 medarbetare i 190 länder. Med innovativa lösningar bidrar vi till att skapa en mer hållbar och effektiv energiproduktion, ökad produktivitet i industrin, kostnadseffektivare hälso- och sjukvård och smartare infrastrukturlösningar. För att hitta svaren på de stora utmaningarna i vår tid krävs öppna och nyfikna medarbetare som vågar ställa de rätta frågorna. Kanske precis som du.

Publiceringsdatum
2012-02-11

Dina arbetsuppgifter
Som HR Business Partner på Siemens arbetar du som ett HR-stöd mot den affärsansvarige på någon av våra avdelningar. Du är drivande i att utveckla och implementera vår personalstrategi och är en del av den ledningsgrupp inom det område du arbetar i. Arbetsområden som bland annat ingår i din roll är organisationsutveckling, successionsplanering, talangutveckling, rehabilitering, chefsstöttning och chefsrekrytering. Rollen innebär att du till stor del kopplar den affärsplan och budget som finns mot frågor som rör personalutveckling. Vidare så säkrar du kvalitet i Siemens HR-processer i nära samarbete med övriga HR-funktioner. Du arbetar även löpande med HR-administration.

Vem är du?
Du har en utbildning inom HR och har minst 5 års erfarenhet från strategiskt HR-arbete, gärna inom en större organisation. Du har erfarenhet av att arbeta strategiskt mot affärsinriktad verksamhet och kan omsätta affärsverksamhetens mål mot personalstrategisk utveckling. Du är drivande och intresserad av hur HR kopplar till affärsverksamheten. Du behöver också ha en analytisk förmåga och ha lätt för att sortera och bearbeta mycket information. Du har ett professionellt och konsultativt förhållningssätt samtidigt som du är lyhörd och har en hög social förmåga.

Kontaktperson för detta jobb
Skicka din ansökan via ansökningslänken nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mattias Wahlberg på 011-194353. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-28
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mattias Wahlberg, 011-194358

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1155627

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: