Servicevägledare till kontaktcenter

Härryda kommun, Sektorn för teknik- och förvaltningsstöd / Receptionistjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Härryda, Lerum, Partille, Bollebygd, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härryda kommun, Sektorn för teknik- och förvaltningsstöd i Härryda

Härryda kommun består av orterna Mölnlycke, Landvetter, Härryda, Hindås, Rävlanda och Hällingsjö. Till centralorten Mölnlycke är det tio minuters bilfärd och 15 minuters bussfärd från centrala Göteborg. Kommunen har ca 36 600 invånare. Närheten till både natur och storstad lockar många att bosätta sig här. Landvetter flygplats ligger mitt i kommunen. I den kommunala förvaltningen arbetar ca 2 700 personer. Kommunen har stor inflyttning av barnfamiljer och är en barnvänlig och expansiv del av Göteborgsregionen.

Publiceringsdatum
2015-11-03

Arbetsuppgifter
Vi söker en fantastisk servicevägledare som har fokus på service!

Härryda kommuns kontaktcenter gick i drift under hösten 2012 och har i dagsläget nio anställda.
Servicevägledaren är ansiktet utåt för hela kommunen och en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Härrydaborna. Kontaktcentrats mål är att ge en mera öppen och tillgänglig service till invånare, företag och besökare.

Som servicevägledare arbetar du med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare gällande frågor som rör sektorn för samhällsbyggnads (SHB) verksamhetsområde. Dessa frågor rör främst områdena VA & avfall, bygglov, tomt- och bostadskön samt trafik. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i arbetsgruppen.

Som servicevägledare är du är en viktig länk till sektorn SHB och dess olika verksamheter. Genom att ha en bred kompetens i kontaktcenter, har vi möjlighet att fånga upp medborgarnas behov och ge en god service. Förutom att svara på SHBs frågor, kommer du även att svara på allmänna frågor om kommunen.
Då kontaktcenter även hanterar kommunens huvudväxel kommer ditt främsta arbetsredskap vara telefonen, men ärenden hanteras även via e-post och vi tar emot personliga besök i kommunhusets reception.

Kontaktcenter är organisatoriskt underställd servicefunktionen på sektorn för teknik- och förvaltningsstöd.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Representera kommunen och specifikt sektorn SHB gentemot våra invånare och besökare.
• Svara på allmänna frågor om Härryda kommun.
• Ge god service i form av information, rådgivning och vägledning via telefonsamtal och e-post, eller vid personliga besök i kommunhusets reception.
• Ta emot klagomål och synpunkter samt överföra dessa till berörd verksamhet.
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem.
• Samarbeta och samverka med sektorn SHBs handläggare och avdelningar.
• Delta i fortsatt utveckling av kontaktcenter.
• Vara backup i kontaktcenters övriga verksamheter vid behov.

Kvalifikationer
Vi vill att du uppfyller följande krav:
• Du har mycket god datorvana. Vår växel är ett datoriserat system och vi arbetar dessutom i många olika verksamhetssystem.
• Du är intresserad av och har förståelse för teknik eftersom vi har hand om en stor del av kommunens mobiltelefonhantering.
• Du har goda kunskaper i svenska, engelska och vi ser gärna att du också har andra språkkunskaper.
• Du har minst gymnasieutbildning
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är skicklig på att ge god service och alltid sätter våra invånare i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt, är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör samt att du visar omdöme i ditt professionella agerande. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen.

Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, att du är lyhörd och löser konflikter på ett konstruktivt vis.

Du har en positiv inställning till ditt arbete och kan strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter för att vara så effektiv som möjligt.

Då kontaktcenter är en relativt ny verksamhet, är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du ska tycka om att arbeta på en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete och förblir motiverad även om du stöter på hinder.

ÖVRIGT
Vi ser gärna att du söker tjänsten via Offentliga jobb. Om du önskar skicka din ansökan med brev tar vi emot den på adress:
Härryda kommun, Personalfunktionen, 435 80 Mölnlycke
Kom ihåg att ange referensnumret på den tjänst du söker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Härryda kommun har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Arbetstid Mån-ons: 08.00-16.30 Tors: 08.00-18.00 Fre: 08.00-15.00 Vi tillämpar årsarbetstid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse, tidigast under januari 2016.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-18
Ange följande referens när du ansöker: A514306
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lasse Jönsson, Servicechef 031-724 64 69 lasse.jonsson@harryda.se

Facklig kontakt
Sven Hellbom, Vision 031-724 61 56 vision@harryda.se

Företag
Härryda kommun, Sektorn för teknik- och förvaltningsstöd

Adress
Härryda kommun, Sektorn för teknik- och förvaltningsstöd
Skolvägen 1
43530 MÖLNLYCKE

Kontorsadress
43580 Mölnlycke

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2509435

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härryda kommun, Sektorn för teknik- och förvaltningsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härryda kommun, Sektorn för teknik- och förvaltningsstöd: