Servicevägledare till Kontaktcenter
Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice / Butikssäljarjobb / Göteborg
2014-10-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicevägledare till Kontaktcenter" (publicerad 2015-08-03) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice i Göteborg Konsument- och medborgarservice samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Vår målsättning är att underlätta för dig som är boende, besökare eller företagare som behöver kontakta staden. Vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utveckling av service och e-tjänster, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och samordnar Fairtrade City Göteborg. På vår förvaltning är vi cirka 100 medarbetare.
Publiceringsdatum2014-10-07ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta i Göteborgs Stads kontaktcenter som är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare. Som servicevägledare i en av våra två enheter kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice.
Vi erbjuder våra boende besökare och företagare information och service via telefon, webb och personligt besök. För närvarande ger vi service över telefon på 22 språk och besvarar ca 85 000 samtal per månad. Vi erbjuder också utökade öppettider (vardagar 7-18) samt en enhetlig serviceupplevelse.
Vi erbjuder dig:
• ett kvalificerat arbete med många roliga utmaningar
• ett arbete med utvecklingsmöjligheter
• en kreativ och mångkulturell arbetsplats med positiv stämning och härliga arbetskamrater
KvalifikationerUtbildningsbakgrundDu ska ha gymnasiekompetens.
Du ska ha:
• minst två års erfarenhet av att ge service med telefonen som ditt främsta arbetsredskap
• vara mycket van vid att arbeta med olika dataprogram samt ha lätt för att lära dig nya program
• snabbt kunna ta till dig skriftlig information, tolka den och förmedla den på ett lättförståeligt sätt
• vana av informativa kundkontakter.
Som person vill vi att du är:
• serviceinriktad med kunden i fokus
• lyhörd
• kommunikativ
• utvecklingsorienterad
• omvärldsorienterad - intresserad av vad som händer i samhället
• lösningsfokuserad - kunna hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande
• intresserad av att arbeta i en miljö som är i ständig förändring, där förutsättningarna ändras ofta
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Det är meriterande med:
• kunskaper om Göteborgs Stads verksamhet och organisation
• vi ser gärna sökande med språkkompetens utöver svenska och engelska. Främst romani chib men även syrianska och somaliska är meriterande.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering..
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid, individuellt schema mellan 6,45-18,15. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Tre tillsvidare Två vikariat t o m den 31 augusti 2015 Tre AVA t o m den 31 augusti 2015
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-21
Ange följande referens när du ansöker: A421112
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRikard Wikenmark, Enhetschef 031-365 00 54
Anna Skärström, Enhetschef 031-365 00 56
Facklig kontaktSusanne Aspbäck, Vision 031-365 00 27
Lily Macarena Robles, Vision 031-365 00 00
FöretagGöteborgs stad, Konsument och medborgarservice
AdressGöteborgs stad, Konsument och medborgarservice
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG
Kontorsadress40482
Jobbnummer 2021870
Observera att sista ansökningsdag har passerat.