Servicevägledare till kontaktcenter
Härryda kommun, TOF Service / Administratörsjobb / Härryda
2017-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicevägledare till kontaktcenter" (publicerad 2018-08-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Härryda,
Lerum,
Partille,
Bollebygd,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härryda kommun, TOF Service i Härryda Härryda kommun är en del av Göteborgsregionen med ca 36 200 invånare och sex större tätorter. Riksväg 40 och Boråsbanan går igenom kommunen. Kommuncentrat ligger i Mölnlycke, ca 15 minuter med bil, tåg eller buss från Göteborgs city. Göteborg Landvetter Airport, Västsveriges internationella flygplats, ligger mitt i kommunen. Härryda kommun har ca 2700 anställda och budgetomslutningen uppgår till 2,2 miljarder.
Publiceringsdatum2017-12-20ArbetsuppgifterVi söker en fantastisk servicevägledare som har fokus på service!
Härryda kommun har haft ett kontaktcenter sedan 2012 och våren 2015 startades svarsgruppen för socialtjänsten upp.
Servicevägledaren är ansiktet utåt för hela socialtjänsten och en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Härrydaborna. Kontaktcenter är invånarnas första väg in till kommunen och vårt mål är att ge en mera öppen, tillgänglig och serviceinriktad socialtjänst.
Som servicevägledare arbetar du med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare gällande socialtjänstens hela verksamhetsområde. I arbetsuppgifterna ingår även att inhämta och sortera information, som förberedelse inför handläggning gällande t.ex. försörjningsstöd, äldreomsorg, LSS och barn- och ungdomsfrågor. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i arbetsgruppen.
Som servicevägledare är du är en viktig länk till socialtjänsten och dess olika verksamheter. Genom att ha en bred kompetens i kontaktcenter, har vi möjlighet att fånga upp medborgarnas behov och ge en god service.
Ditt främsta arbetsredskap är telefonen, men ärenden hanteras även via e-post och vid enstaka tillfällen även personligen, exempelvis vid faderskapshandläggning.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Representera kommunen och specifikt socialtjänsten gentemot våra invånare och besökare.
• Ge god service i form av information, rådgivning och vägledning via telefonsamtal och e-post, eller vid personliga besök i kommunhusets reception.
• Samarbeta och samverka med socialtjänstens handläggare och avdelningar.
• Förberedelse av ärenden innan handläggning (ex. mottagande av ansökningar/anmälningar)
• Delta i fortsatt utveckling av kontaktcenter.
• Svara på allmänna frågor om Härryda kommun.
• Vara backup i kontaktcenters övriga verksamheter vid behov.
KvalifikationerVi vill att du uppfyller följande krav:
• Socionomexamen eller likvärdigt
• Erfarenhet från arbete inom socialtjänst
• Kunskaper om hur en kommuns socialtjänst hänger samman med övrig kommunal uppbyggnad, struktur och beslutsvägar
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i engelska i tal
• Mycket god vana med att arbeta med datorer och att söka efter information, och har goda kunskaper i Office-paketet
Det är meriterande om du har:
• Arbetat som handläggare inom något av socialtjänstens områden, exempelvis försörjningsstöd eller som biståndsbedömare
• Arbetat inom en kundtjänst
• Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är skicklig på att ge god service och alltid sätter våra invånare i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt, är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör samt att du visar omdöme i ditt professionella agerande. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen.
Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, att du är lyhörd och löser konflikter på ett konstruktivt vis. Du har en positiv inställning till ditt arbete och kan strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter för att vara så effektiv som möjligt.
Då kontaktcenter är under ständig förändring, är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du ska tycka om att arbeta på en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete och förblir motiverad även om du stöter på hinder.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktcenter är organisatoriskt underställd servicefunktionen på sektorn för teknik- och förvaltningsstöd.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts med förbehållet att den inte tas i anspråk av eventuell övertalig personal.
Vi ser gärna att du söker tjänsten via Offentliga jobb. Om du önskar skicka din ansökan med brev tar vi emot den på adress:
Härryda kommun, Personalfunktionen, 435 80 Mölnlycke
Kom ihåg att ange referensnumret på den tjänst du söker.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Härryda kommun har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Arbetstid Mån-ons: 08.00-16.30 Tors: 08.00-18.00 Fre: 08.00-15.00 Vi tillämpar årsarbetstid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Så snart som möjligt.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-07
Ange följande referens när du ansöker: A740487
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLasse Jönsson
lasse.jonsson@harryda.se 031-7246469
FöretagHärryda kommun, TOF Service
AdressHärryda kommun, TOF Service
Skolvägen 1
43530 MÖLNLYCKE
KontorsadressRåda Torg MÖLNLYCKE
Jobbnummer 3865037
Observera att sista ansökningsdag har passerat.