Servicetjänstemän till Mariestad och Skövde

Skatteverket / Administratörsjobb / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mariestad, Töreboda, Götene, Skövde, Gullspång eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Mariestad, Skövde, Lidköping, Skara, Tidaholm eller i hela Sverige

- arbeta för en rättssäker och effektiv leverans i våra tjänsteuppdrag
Vi söker tre servicetjänstemän till avdelningen för verksamhetsstöd.
En av de aktuella tjänstemännen kommer att vara placerad i Mariestad och en i Skövde. Den tredje personen kommer att få tjänstgöra både i Mariestad och Skövde.
Skatteverket är förvaltningsmyndighet för beskattning, fastighetstaxering, folkbokföring, registrering av bouppteckningar, utfärdande av id-kort samt bevakar statens fordringar. Arbetet som servicetjänsteman tillhör avdelningen för verksamhetsstöd, där vi levererar tjänster inom områdena personal, inköp, ekonomi och internservice.
Skatteverkets vision är ett samhälle där alla vill göra rätt för sig.
Ditt nya jobb
innebär att du är placerad vid en sektion, där vi arbetar teambaserat. Vi lägger därför stor vikt vid din samarbetsförmåga. Du bidrar aktivt till hög kvalitet och service i våra leveranser.
Arbetet innebär att du tillsammans med kollegorna i ditt team ansvarar för post och diarium/arkiv med tillhörande administration. I arbetsuppgifterna ingår även visst säkerhetsarbete, tillsyn av lokaler och bilar, kontakter med leverantörer, praktiska göromål samt godshantering där tunga lyft förekommer.  
Vi arbetar gränsöverskridande med andra orter inom sektionen.
Vi söker dig som
• har gymnasieutbildning alternativt minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• har B-körkort och körvana
• har god datorvana
• skapar goda relationer
• har god kommunikationsförmåga
• är initiativtagande
• har förmågan att planera och organisera
• uppnår fastställda arbetsmål
• har god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt
• har personlig mognad. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med diarieföring och arkivhantering inom kommunal eller statlig förvaltning.  
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningarna är tillsvidare på heltid, men provanställning kommer att tillämpas.
Sista ansökningsdatum: 2011-12-01

Publiceringsdatum
2011-11-15

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne O'Konor, SACO, 010-574 85 55
Ann-Britt Björk, ST, 010-576 83 54
Uno Andersson, HR-konsult, 010-577 43 10
Inger Bratt, Sektionschef, 010-577 41 48

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket

Jobbnummer
1080066

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: