Servicetekniker / Onsite-tekniker / IT-tekniker
Bravura / Supportteknikerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2018-09-10FöretagetRelacom ser till att samhället och rätt prylar är uppkopplade mot nätet. De bygger fibernät, WiFi- och mobilnät och arbetar i nära samarbete med energibolag inom mätning, distribution och datainsamling. I Sverige är de cirka 500 medarbetare. Förutom i Sverige finns de i de Nordiska länderna Norge, Finland och Danmark. Tillsammans är de ungefär 3000 anställda. Relacom AB (Sverige) är en del av Relacomkoncernen och ägs av Nordea Bank och DNB Bank.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Onsitetekniker kommer du arbeta direkt ut mot kund med service och installationer av IT-miljöer. Du kommer exempelvis att arbeta mot butikers kassasystem, sätta upp och installera IT-miljöer på arbetsplatser samt arbeta med nätverksinstallationer. Som onsitetekniker krävs det dels att du har bred IT-kunskap men även att du är praktiskt lagd. Du ingå i ett serviceteam på åtta personer men till största del arbetar du ute hos kunder på egen hand. Du kommer att ha tillgång till en egen servicebil och utgår från kontoret i Helsingborg. Dina arbeten sker framförallt inom Skåne och Halland men det kan även bli något uppdrag i Blekinge.
Kvalifikationer• Avslutad gymnasial utbildning inom IT eller liknande
• Erfarenhet av att arbeta med kundkontakt
• Erfarenhet och intresse av IT
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Körkort B
• Erfarenhet som servicetekniker eller onsite-tekniker (meriterande)
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område (meriterande)
• Liftkort (meriterande)
För att lyckas i rollen är du en person som har kunden i fokus, beredd att ta ett steg tillbaka för att göra motparten nöjd. Du är en person som har en lösningsorienterad inställning och har förmåga att handla och agera snabbt. Eftersom du arbetar självständigt är det viktigt att du kan ta ansvar för dina arbetsuppgifter och kan driva dina processer vidare. Du har även förmågan att hålla och skapa struktur i ditt arbete samt att prioritera rätt saker.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Servicetekniker, onsite-tekniker, IT-tekniker, Relacom, Helsingborg, IT, tekniker
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJosefine Tallroth
josefine.tallroth@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1283
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 4339121
Observera att sista ansökningsdag har passerat.