Servicetekniker / IT - tekniker / support till Nexus

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2018-07-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicetekniker / IT - tekniker / support till Nexus" (publicerad 2018-09-10) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-07-06

Företaget
Svenskägda Nexus Group är ett innovativt och snabbväxande identitets- och säkerhetsföretag. Det säkrar samhället genom att möjliggöra betrodda identiteter för människor och saker i den fysiska och digitala världen. Det mesta av företagets teknik är integrerad i Nexus Smart ID-lösning, som tillhandahåller standardiserade och lättanvända moduler som gör det möjligt för organisationer att utfärda och hantera fysiska och digitala ID:n, hantera fysisk och digital access, använda elektroniska signaturer, samt utfärda och hantera PKI-certifikat (public key infrastructure). De vanligaste användningsområdena är företags-ID:n, medborgar-ID:n och säkerhet för sakernas internet (internet of things, IoT). Nexus har 300 anställda på 17 kontor i Europa, Indien och USA, samt ett globalt partnernätverk.


Dina arbetsuppgifter
Som servicetekniker arbetar du gentemot Nexus kunder som finns i Stockholmsområdet med omnejd. Dina ansvarsområden är att hantera kundernas uppkomna problem kopplat till deras hårdvaror samt utföra systeminstallationer. Du ansvarar då för att genomföra service på maskinerna, felsöka samt genomföra installationer och konfigurationer. Du planerar dina dagar självständigt utifrån ärendena som inkommer för att på ett effektivt sätt organisera din dag och kunna besöka och hjälpa så många kunder som möjligt. Vanliga ärenden handlar om att skrivare ute hos kunderna inte fungerar eller att det har uppkommit problem med mjukvaran som gör att kunderna inte kan använda Nexus produkter. Syftet med rollen är att lösa uppkomna problem kopplat till Nexus tjänster ute hos kunden så att deras verksamhet kan fungera så smidigt som möjligt.

Du utgår från kontoret alternativt hemifrån i egen servicebil. Du arbetar själv ute hos kunderna men du ingår i ett mindre team. Vid uppkomna problem hjälps ni åt för att lösa dessa och du samarbetar tätt tillsammans med bland annat säljavdelningen och kundtjänst.


Kvalifikationer
• Avslutad eftergymnasial utbildning inom teknik eller IT, meriterande med inriktning elektroteknik
• Minst två års arbetslivserfarenhet från ett IT-relaterat arbete, meriterande om det har varit i en serviceroll
• Meriterande med erfarenhet av konfiguration och installation av mjukvara
• B-körkort
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

För att trivas i denna roll ser vi att du har ett stort tekniskt intresse och en nyfikenhet i att lära dig nya arbetsuppgifter. Du har vilja, intresse och förmåga att hjälpa andra människor och anstränger dig för att leverera lösningar. Vi tror att du tycker om att prata med nya människor då du är kommunikativ, vågar fråga och anpassar din kommunikation efter mottagaren för att hjälpa till på bästa möjliga sätt. Vidare tror vi att du motiveras av att förstå bakomliggande faktorer till problem och hitta en lösning till dessa. Det är viktigt för dig att ta ansvar för att slutföra dina arbetsuppgifter på ett fullgott sätt gentemot kund.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Telefonplan, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: fältservicetekniker, elektronik, teknik, tekniker, el, servicetekniker, support, service, servicetekniker, resande servicetekniker, nexus, stockholm, fälttekniker

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Jobacker julia.jobacker@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4245711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: