Serviceminded och initiativtagande HR-administratör till Klarna
Klarna AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Klarna AB
Presentation
Vill du följa med på en resa utöver det vanliga? Klarna söker en HR-administratör till kontoret i Stockholm.
I takt med att Klarna växer, både i och utanför Sverige, växer även vår HR-avdelning. Vi behöver nu förstärka vårt team med ytterligare en HR-administratör. Du kommer att tillhöra ett HR-team som förväntas att alltid hålla en hög servicenivå och kvalitet. Tjänsten som HR-administratör är central på HR-avdelningen och du kommer att administrera och koordinera många olika uppgifter och projekt parallellt. Utmaningen är tuff då du förväntas hantera både små som stora uppgifter i en snabbt föränderlig internationell företagsmiljö.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan.
Publiceringsdatum2011-06-24Dina arbetsuppgifterI din roll som HR-administratör arbetar du främst med att agera support till dina kollegor i den interna organisationen. Arbetsuppgifterna är mångfacetterade och den ena dagen är inte den andra lik. Du agerar support i frågor som rör semestrar, lönespecifikationer, sjukdom, samt friskvård och avstämningar. Du kommer också att arbeta med framtagning av statistik, administration kring befintliga processer och hantera anställningsavtal. Du är en naturlig del i Klarnas fortsatta utvecklings- och förbättringsarbete och deltar i olika HR-projekt och processer som till exempel implementering av nytt HR-system.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande. Viktigt är att du har god teoretisk och/eller praktisk erfarenhet av frågor inom HR-området.
Som person är du en skicklig och mycket noggrann administratör. Du är en initiativtagande "doer", som trivs med många sociala kontakter. Du ser till att få saker genomförda och har en stark egen drivkraft kompletterat med ett stort engagemang. Du är prestigelös och trivs i en serviceroll, samt vill alltid prestera ditt yttersta.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Har du kunskaper i ett tredje europeiskt språk är det meriterande. Det är även en fördel om du har arbetat eller studerat utomlands.
Du vill...
: arbeta på ett av Sveriges mest snabbväxande företag där bara du själv sätter gränserna.
: ges möjlighet att påverka en snabbt växande organisation på en internationell marknad.
: ha en arbetsplats fylld med driv, entreprenörsanda och arbetsglädje.
Vi vill...
: att du satsar på oss lika mycket som vi satsar på dig. Du ska inte arbeta för Klarna, du ska arbeta med Klarna.
Företagsbeskrivning
Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Sex år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 500 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Företagets hemsida
www.klarna.comSå ansöker duSista dag att ansöka är 2011-07-07
Ange följande referens när du ansöker: 28074
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagKlarna AB
AdressKlarna AB
Jobbnummer 971335
Observera att sista ansökningsdag har passerat.