Serviceminded kundservicemedarbetare till Oriola Sweden AB!

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en utåtriktad, lösningsfokuserad och noggrann person som gillar att ha många bollar i luften och ge god service? Har du tidigare erfarenhet av logistik, transportvillkor och distribution? Då ska du söka tjänsten som kundservicemedarbetare till Oriola Sweden AB i Mölnlycke!



Oriola Sweden AB förbättrar människors hälsa genom att säkerställa pålitliga och kundvänliga leveranser av läkemedel och handelsvaror. Oriola Sverige inriktar sig bland annat på läkemedelsdistribution direkt till apoteken (DTP - Direct to Pharmacy) och på tjänster till läkemedelsindustrin. All apoteksdistribution är centraliserad till Enköpings distributionscentral och centrallagerhanteringen till Mölnlycke, där huvudkontoret ligger. Utöver apoteksdistributionen och centrallagerhantering erbjuder Oriola Sweden AB olika tilläggstjänster till läkemedelsföretagen.



Publiceringsdatum
2017-09-12

Om tjänsten
I din roll som kundservicemedarbetare kommer du att arbeta mot olika kundgrupper såsom sjukvård, vaccinationscentraler, BVC och apotek. Du kommer att ha flera bollar i luften samtidigt och även arbeta med transporthantering, vilket gör att du bör ha gid cih aktuell kunskap om distribution, transportvillkor och spedition.



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:

• Ta emot frågor från kunder rörande saldo- och leveransbesked

• Administrativa uppgifter och telefonhantering

• Krediteringar och kreditspärrar

• Tjänstefakturering, hantera limiter samt informera om förskottsbetalning

• Uppdatera och skriva nya rutiner för kundorderprocessen och inläsning av aktuella aviseringar inom utsatt tid

• Klagomålshantering från kunder

• Transporthantering

• Delta i förbättringsarbete enligt Lean

• Medverka vid övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen



Om dig

Vi söker dig som har en utvecklad servicekänsla och är lyhörd för kundens önskemål. Vi ser att du har minst två års arbetserfarenhet inom ett serviceyrke som har innefattat kundkontakter, kundservice, support och innesälj. Om du är en driven, utåtriktad, flexibel person som har god datorkunskap och uppdaterad kunskap om distribution och transportvillkor kommer du trivas bra i din nya roll!



Viktigt för tjänsten är

• Att du har en gymnasieutbildning med allmän eller ekonomisk inriktning, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetserfarenhet

• Minst 2 års erfarenhet från ett serviceyrke där det förekommit kundkontakt, kundservice, support och innesälj

• Flytande svenska i tal och skrift

• God datorvana och goda kunskaper i Office-paketet

• Erfarenhet från affärssystemen IFS eller SAP

• Erfarenhet av logistikarbete



Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



Om anställningen

Tjänsten som kundservicemedarbetare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget förväntas pågå ca 1 år med möjlighet till förlängning eller en anställning hos vårt kundföretag för rätt person.All kontakt kring tjänsten hänvisas till Adecco.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.



Om ansökan

Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.



Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amanda Färm amanda.farm@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3694122

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: