Servicekoordinator i en internationell miljö

Kungliga Tekniska Högskolan / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, teknisk historia och filosofi.

Skolan för informations- och kommunikationsteknik bedriver internationellt framstående forskning och utbildning inom elektronik, programvaru- och datorsystem samt kommunikationssystem. Skolans forskning omfattar både grundläggande och tillämpade projekt samt innehåller betydande inslag av innovativ och entreprenöriell verksamhet. Utbildningsutbudet är brett och omfattar kandidat- och högskoleingenjörsprogram, civilingenjörsprogram, masterutbildningar samt doktorsprogram. Skolan för informations- och kommunikationsteknik har ett nära samarbete med svensk och internationell industri, forskningsinstitut samt intresseorganisationer som Kista Science City.




Publiceringsdatum
2017-01-02

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en ny medarbetare till vårt Servicecenter, som består av en reception med godsmottagning och första linjens service, samt en "back-office-funktion" där personalen i Servicecenter handlägger och administrerar ärenden inom ett antal ansvarsområden.

Under 2016 etablerades Servicecentret i samband med att skolans förvaltning centraliserats. Målet med Servicecenter är att skapa en mer effektiv och jämställd service för skolans besökare, personal och studenter.

Vi söker dig som kan ha en bärande roll i den fortsätta uppbyggnaden och utvecklingen av Servicecenter i allmänhet och av receptionsverksamheten i synnerhet. Du kommer att vara vårt ansikte utåt och vara en del av vår internationella miljö. Här är vi kreativa och problemlösning kommer att vara en del av din vardag. Du kommer att självständigt sköta ett antal uppgifter som t.ex. att ta emot besökare, telefonpassning, registrera ärenden i ärendehanteringssystem, ta emot paketleveranser, ta hand om datorkontofrågor, passerkortsfrågor, nyckelhantering och lokalbokning.

Funktionen är något av sambandscentral för hela förvaltningen; dess hjärta utifrån vilket det både kommer in och fördelas ärenden/service. Du kommer också att ansvara för olika områden som exempelvis inköp samt ha möjligheten att skapa nya processer, utveckla rutiner och mallar.

Kvalifikationer
Du ska ha gymnasieutbildning eller motsvarande. Du måste kunna hantera flera saker samtidigt och kunna arbeta i ett ganska högt tempo. Du ska ha god förmåga i svenska och engelska både i tal och i skrift.

Vi söker dig som är en positiv "doer" och har en förmåga att lösa problem och är service inriktad. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med webbaserade system och andra molnapplikationer. Det är meriterande om du har arbetat med ärendehanteringssystem och inpasseringssystem samt om du har arbetat inom universitets- och högskoleområdet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna och söker dig som:

- Har god servicekänsla och god kommunikationsförmåga
- Är organiserad och strukturerad i sitt arbete
- Är självständig och tar egna initiativ
- Har god samarbetsförmåga

Fackliga representanter

Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.

Så ansöker du
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.

Övrig information
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-23
Ange följande referens när du ansöker: I-2016-1198
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Minnema, funktionsansvarig 08-790 44 44
Sandra Gustavsson Nylén, personalhansläggare 08-790 44 92

Företag
Kungliga Tekniska högskolan

Adress
Kungliga Tekniska högskolan
Kistagången 16
16440 Kista

Kontorsadress
Kistagången 16

Jobbnummer
3240637

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Tekniska Högskolan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Tekniska Högskolan: