Serviceinriktad IT Supporttekniker till Verifone
Verifone / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Verifone i Stockholm Verifone är Sveriges ledande leverantör av kortterminaler med tillhörande utrustning och tjänster. Företaget levererar lösningar för elektroniska betalningar till alla sorters miljöer - allt ifrån den lilla kvartersbutiken, till butiker i stora internationella koncerner. Verifone har anställda i 150 länder och i Sverige är vi 160 medarbetare med huvudkontor i Stockholm.
Vi letar dig som har erfarenhet av IT-supportroller, ser det som en utmaning att få lösa problem och tycker det är roligt. Du en serviceinriktad, teknikintresserad problemlösare som trivs att hjälpa och förklara. Du vill vara med i ett stabilt team och ge bra service i en supportfunktion ute hos kund. Kunden är Verifone, Sveriges ledande leverantör av kortterminaler med tillhörande utrustning och tjänster. De är placerade i trevliga lokaler i Hammarby Sjöstad.
Arbetsbeskrivning Som supporttekniker kommer du ingå i en trevlig och kunnig grupp om tre personer som tar hand om och ger support till slutanvändare placerade i Stockholm och Linköping. Verifone är ett globalt företag och då du periodvis kan ha tät kontakt med kollegor runt om i organisationen så är goda kunskaper i engelska och svenska ett krav (både i tal och skrift). I gruppen tar ni hand om system, tekniska ärenden i Microsoftmiljö, klientsupport (datorer och mobiltelefoner) och hjälper användaren både på plats, via Skype och per telefon.
Dina arbetsuppgifter innebär att sätta dig in i IT-ärenden som kommer in via telefon och en IT-portal, du ska då prioritera, analysera, och försöka lösa det alternativt eskalera det vidare. Viktigt att kunna kommunicera status på ett pedagogiskt och professionellt sätt. Supportfunktionen är bemannad från 08:00 till 17:00.
Kompetenskrav Du har en gymnasieexamen och gärna en eftergymnasial utbildning inom IT. Du har några års arbetslivserfarenhet inom IT-support. För att lyckas i din roll behöver du har erfarenhet av:
• IT-support (1:a, 2:a linjesupport alt. OnSite-Supporttekniker) - Windows 7 och Windows 10 - MS Office 365 - Språkkunskaper: Flytande i svenska och engelska - Erfarenhet av ärendehanteringssystem specifika system är inte viktigt (kunden har Sales Force vilket kan vara en fördel om du har arbetat med det.)
Du bör ha förståelse för: - Active Directory (AD) och SQL
Personliga egenskaper Du är öppen och social samt lugn som person. Van att arbeta på ett strukturerat sätt, en utpräglad problemlösare och har erfarenhet av att anpassa din tekniska nivå till användarens. Du månar om att leverera med kvalitét och har ett trevligt bemötande. Du trivs med att arbeta i grupp såväl som självständigt. Till sättet har du en positiv inställning och är hjälpsam. Du förstår vikten av att ha nöjda "kunder". Du har förmågan att arbeta simultant med olika problem och kan prioritera vid behov.
Övrig information Tjänsten är ett konsultuppdrag och du anställs av SW IT men utför arbetet på plats hos vår kund. Uppdraget är ett föräldravikariat på ca 6 månader. Heltid, kontorstider, med start så snart som möjligt (gärna omgående) och beräknas pågå till september 2017.
Välkommen med din ansökan snarast, urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig Konsultchef Petra Karlsson, 070-647 16 01 alt. e-post:
petra.karlsson@sw.se.
Varaktighet, arbetstid
Dagtid omgående till september
Publiceringsdatum2017-03-31Ersättning Enligt ö.k.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Karlsson +46 766471601
FöretagVerifone
AdressVerifone
Ljusslingan 4
12031 Stockholm
KontorsadressLjusslingan 4
Jobbnummer 3411972
Observera att sista ansökningsdag har passerat.