Serviceinriktad intern teknisk support till Teracom
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2013-06-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceinriktad intern teknisk support till Teracom" (publicerad 2013-07-08) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2013-06-14FöretagetBravura söker en serviceinriktad intern teknisk support till Teracom. Teracom sänder ut radio och tv och ingår tillsammans med Boxer och PlusTv i Teracom Group som är en av Nordens ledande nät- och betal tv-koncerner. Koncernen ägs av svenska staten och har 700 anställda. Teracom når ut till 99,8 % av Sveriges och Danmarks hushåll och sänder ut tv i standard- och HD-format, både nationellt och regionalt. De erbjuder alla typer av radioutsändningar, allt från kommersiell radio till public service och viktiga meddelanden till allmänheten. Teracom sitter i mycket fina lokaler på Lindhagensgatan.
Detta är en tjänst för dig som har provat på support och vill ta steget vidare, alternativt är det ditt första jobb efter examen. Du trivs att arbeta tillsammans med andra och förstår vikten av att både lösa tekniska problem och ha ett trevligt bemötande till den du hjälper.
Dina arbetsuppgifterSom intern support tillhör du en mindre grupp men är en del av avdelningen IT som består av 15 personer. Din inriktning kommer att vara kontors-IT vilket innebär att ge support till alla anställda. Du arbetar i en bred roll men tillsammans med företagets specialister. Dina arbetsuppgifter består av att hantera ärenden för klientdatorer, inloggningsproblem, men även licenshantering och mycket kontakt med samarbetspartners, dels gällande licenser och dels tillsammans med Microsoft då Teracom tills största delen arbetar i Microsoft-miljö. Ytterligare arbetsområde är att optimera licensanvändningen, se över vilken utrustning som ska användas internt, installationer och avveckling. Slutligen ansvarar du även för att identifiera och minimera återkommande problem för att undvika driftsstörningar. Du förstår vikten av att ge god support och service och agerar en god representant från IT.
Kvalifikationer• Utbildning inom datakom eller liknande
• Erfarenhet från serviceyrket, gärna som support/helpdesk eller motsvarande
• Kunskaper och intresse för Microsofts produkter
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Vem är du?
Som person är du den som motiveras av att hjälpa andra och gillar att lösa tekniska problem. Du sprider positiv energi kring dig och söker en arbetsplats där du trivs med dina närmaste medarbetare. Då rollen kräver att viss struktur upprätthålls ser vi att du trivs med att hålla ordning och reda och har förmåga att kunna prioritera dina arbetsuppgifter. Har du även intresse av inköp och lite ekonomi är det ett plus.
Övrig information:
Start: Omgående, alternativt augusti/september
Plats: Lindhagensgatan, Stockholm
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Sökord: support, helpdesk, Microsoft.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-07-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Eklund
FöretagBravura
AdressBravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm
Jobbnummer 1583122
Observera att sista ansökningsdag har passerat.