Serviceinriktad handläggare till kontaktcenter

Kontaktcenter, Sollentuna kommun / Butikssäljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontaktcenter, Sollentuna kommun i Sollentuna

Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och har 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Enligt Statistiska Centralbyråns medborgarundersökning är Sollentunaborna nöjdast i landet. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.

I Sollentuna kommuns kontaktcenter arbetar 20 handläggare som svarar på frågor om kommunens alla verksamhetsområden via telefon, mejl, sociala medier och besök. Kontaktcenter öppnade för fem år sedan. 

I år har vi öppnat en ny grupp inom kontaktcenter, fyra handläggare som hjälper kunder i entrén i kommunhuset. Vi söker nu en glad, kreativ och lösningsfokuserad kontaktcenterhandläggare som vill arbeta i den gruppen.

Publiceringsdatum
2016-04-06

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare i vårt kontaktcenter för fysiska besök hjälper du kunder vidare med ärenden för våra kontor: 

barn- och utbildningskontoret kultur- och fritidskontoret miljö- och byggnadskontoret socialkontoret trafik- och fastighetskontoret utbildning- och arbetsmarknadskontoret vård- och omsorgskontoret
Du kommer även att hjälpa till med kundkontakter via mejl, sociala medier och telefon.

Dina personliga egenskaper
Du vill ge bästa möjliga service till våra kunder. Du klarar av att bemöta våra kunder på ett trevligt, professionellt och engagerat sätt även när trycket ökar.

Belastningen är tidvis hög när det kommer in många besökare samtidigt, så vi vill att du har god insikt i personlig stresshantering.

Som person vill vi att du är:

Positiv, serviceinriktad och flexibel Lösningsinriktad och servicemedveten Utåtriktad med en mycket god kommunikativ förmåga Stresstålig och kapabel att ta till dig och använda nya kunskaper snabbt En god lagspelare som samarbetar och klarar varierade arbetsuppgifter i högt tempo Intresserad av att hålla dig uppdaterad inom ditt yrkesområde och kommunens verksamheter Villig att bidra till att förbättra och utveckla arbetssättet i den nya gruppen
Utbildning/erfarenhet

  Krav:

Högskoleutbildning eller likvärdigt Du uttrycker dig väl i svenska och engelska både i tal och skrift Goda datorkunskaper i Officepaketet
Meriterande:

Erfarenhet av arbete från kommunal  kundtjänst Goda kunskaper från något av kommunens kontor Dokumenterad utbildning i, eller erfarenhet av, kundservice Språkkunskaper såsom arabiska, persiska eller somaliska Erfarenhet av följande program: Aditro, Castor, Extens, Giso, Hypernet, Procapita eller Service now

Övrig information
Vi intervjuar sökande löpande, så skicka in ansökan tidigt!

Detta är ett vikariat på 1 år till att börja med, då en av våra kollegor är föräldraledig.

Tillträde i maj 2016. Schemalagd arbetstid mellan kl.7.30 och 19.00.

Varaktighet, arbetstid
Schemalagd 7.30-19.00 Från maj 2016

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ewa Roséen 08-5792 1752

Företag
Kontaktcenter, Sollentuna kommun

Adress
Kontaktcenter, Sollentuna kommun
Turebergs Torg 1
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2766654

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontaktcenter, Sollentuna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontaktcenter, Sollentuna kommun: