Serviceinriktad assistent
Pensionsmyndigheten / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm,
Botkyrka,
Gävle,
Gotland,
Söderhamn eller i
hela Sverige Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 6,8 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.
Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.
I analysavdelningens uppdrag ingår produktion och presentation av statistik och prognoser. Syftet är bland annat att förse beslutsfattare, myndighetens tjänstemän samt, som ett långsiktigt mål, Sveriges alla pensionssparare och pensionärer med bra beslutsunderlag. Vårt mål är att vara expert inom pensionsområdet och en källa till kunskap hos vår uppdragsgivare, allmänheten och pensionsaktörer.
Vill du arbeta med kompetenta, engagerade och trevliga kollegor som arbetar med spännande och samhällsviktiga analys- och regeringsuppdrag? Är du en serviceinriktad person som trivs i en sammanhållande roll? Vi söker en driven och serviceinriktad assistent som kommer att vara en viktig person för att få det dagliga arbetet att flyta smidigt för avdelningens ledning.
Som assistent är du ledningens stöd och förlängda arm. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande, men huvudsakligen kommer du genom administration och koordinering ge support och service till ledningsgruppen på analysavdelningen. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ta fram underlag till möten, ha översyn på aktiviteter som ledningsgruppen driver, skriva minnesanteckningar, skapa presentationer, boka möten och konferenser. Vidare ingår en hel del administrativa uppgifter som exempelvis reseräkningar och fakturahantering. Vi ser även att assistenten kommer att bidra till att hjälpa avdelningen att nå sina utvecklingsmål.
Publiceringsdatum2016-03-23Erfarenhet och utbildningDu har en relevant eftergymnasial utbildning samt erfarenhet som assistent eller annat likvärdigt samordnande och serviceinriktat administrativt arbete. Du har erfarenhet och god förmåga av att sammanfatta innehållet i ett samtal/möte till något kortfattat och sakligt samt att skapa presentationsmaterial. Din administrativa förmåga är hög och du har mycket god datorvana samt är mycket kunnig i Officepaketet. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Dina egenskaperFör att lyckas behöver du trivas och tycka att det är roligt att arbeta som assistent. Du har en professionell framtoning, ett positivt förhållningssätt och tycker om att ge service. Då arbetet innebär mycket kontakt med andra människor är det viktigt att du har lätt för att samarbeta och bygga relationer både internt och externt.
Som person är du strukturerad, noggrann och har god förmåga att hålla många bollar i luften. Du tar eget ansvar och har hög integritet, är flexibel och prestigelös. Du kommer att ha full insyn i verksamheten samt övrigt sekretessbelagt material vilket kräver absolut diskretion och sekretess.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare. Tillträde sker enligt överenskommelse.
För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta enhetschefen Birgitta Bergman på 072-210 2367.
Fackliga representanter: Kadir Yusuf, SACO, 010- 454 26 79 och Helena Blomkvist, ST, 010-454 28 53.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-15
Ange följande referens när du ansöker: dnr: 2016-33
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPensionsmyndigheten
AdressPensionsmyndigheten
Box 38190
10064 Stockholm
KontorsadressHornsgatan 168
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2740973
Observera att sista ansökningsdag har passerat.