Servicehandläggare till Servicekontoret i Västerås
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Västerås
2011-09-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare till Servicekontoret i Västerås" (publicerad 2018-02-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Köping eller i
hela Sverige Referens: 057623-2011
Vi har inrättat servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan, Skatteverket och Pensionsmyndigheten. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Till servicekontoret i Västerås söker vi nu servicehandläggare
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor, ger information och stöd till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Du ska ha
• högskoleexamen (minst 120 p eller 180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet.
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senast fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov. Du kan till exempel ha erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag mfl.
• mycket god kunskap av informationssökning via IT.
• goda kunskaper i svenska och engelska.Meriterande är goda kunskaper i flera språk utöver svenska och engelska
Publiceringsdatum2011-09-09Övrig informationRekrytering avses ske för anställning tills vidare.
Mer information
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du kontakta Ulla-Britt Larsson, tfn 010-114 20 56 Försäkringskassan, tfn 010-114 20 56. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att ringa HR-specialist Ingegärd de Maré, tfn 010-1195739 eller Hans Åkerlund, tfn 010-116 1345. Kontaktpersoner i fackliga frågor vid Försäkringskassan är för ST Ingela Brander-Molin, tfn 010-579 92 16, för Saco Victoria Ciceri Fernandez tfn 010-579 97 45 för Seko Ebrima Dibba, 010-1169101.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 057623-2011 den 22 september 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1026276
Observera att sista ansökningsdag har passerat.