Servicehandläggare till gruppen "Stöd och omsorg"

Järfälla kommun, Servicecenter / Administratörsjobb / Järfälla
2019-04-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare till gruppen "Stöd och omsorg"" (publicerad 2022-03-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på https://www.jarfalla.se/jobba-hos-oss.html.

Servicecenter har samma målsättning och uppdrag som Järfälla kommun: att ge bästa möjliga service och omsorg till kommunens invånare. Vi svarar på frågor från invånare, företag och organisationer i telefonsamtal, via e-post och vid personliga möten. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Antalet ärenden varierar periodvis, men Servicecenters kvalitetsmål förblir desamma.

En av våra kollegor kommer att vara föräldraledig under perioden augusti 2019 maj 2020. Därför söker vi just nu en serviceinriktad och noggrann person som kommer att förstärka svarsgruppen "Stöd och omsorg" under den här perioden.

Vill du arbeta brett med sociala frågor, lära dig nya kunskapsområden och hjälpa medborgare? Då är vår arbetsplats perfekt för dig.



Publiceringsdatum
2019-04-25

Arbetsuppgifter
Som handläggare i svarsgruppen "Stöd och omsorg" är du ansiktet utåt för hela Socialförvaltningen. Vi jobbar på uppdrag av alla enheter inom både familj- och individomsorgen samt äldre och funktionsnedsättning. Vi fattar inga myndighetsbeslut men vi ger information om vad medborgaren kan förvänta sig i kontakten med socialtjänsten.
Du kommer att ge information och service till medborgarna rörande hela socialtjänstens områden. Arbetet innefattar bland annat:
• tidsbeställningar inför en nyansökan gällande försörjningsstöd
• orosanmälningar gällande barn och vuxna
• frågor kring och bokning av samarbetssamtal hos familjerätten
• anmälningar och ansökningar gällande äldre och personer med funktionsnedsättning
• vägledning och information i frågor kring överförmyndarskap och uppdrag som god man/ förvaltare.

Några av oss utreder behov av färdtjänst på uppdrag av landstinget, vilket innefattar bokade möten både på kontoret och på hembesök.

Handläggarna på Servicecenter samarbetar med alla avdelningar på den uppdragsgivande förvaltningen, men den här tjänsten innebär särskilt kontaktansvar gentemot äldreenheten och enheten Funktionsnedsättning.

Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post och ibland också via fysiska besök. Tempot är bitvis högt, men fördelen hos oss är att du kan släppa jobbet när du kommer hem.

Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• avslutad eftergymnasial utbildning
• erfarenhet av kvalificerat arbete med sociala och/ eller samhälleliga frågor
• kunskap om hur en kommuns socialförvaltning är uppbyggd, dess struktur och beslutsvägar
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• god vana att arbeta med datorer (Office-paketet) och informationssökning
• förmågan att samtidigt som du för ett samtal arbeta i flera IT-baserade verksamhetssystem.

Det är en plus om du har socionomexamen/ examen i socialt arbete, men även med en helt annan utbildning och relevant erfarenhet kan du bli rätt kandidat till uppdraget!

Meriterande:

• erfarenhet av olika telefoni-, ärendehanterings- och verksamhetssystem, till exempel Procapita
• kunskap i arabiska och/eller somaliska

Personliga egenskaper:
Vi lägger även stor vikt vid dina personliga drag. Du har en härlig can-do-inställning och ett stort intresse för service och att hjälpa andra. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete/ ansvar. Du är lösningsorienterad person och kan anpassa dig vid ändrade förutsättningar. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation.

Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälp människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!

Urval och intervjuer kommer att ske löpande, välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Arbetet är förlagt mån - tors från 07.50 till 16.50, fre 07.50 till 15.05. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde v. 34 eller enligt ök. , upphör: 2020-05-31 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-12
Ange följande referens när du ansöker: A872559
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elena Buzakova elena.buzakova@jarfalla.se 0858029092
Jannika Hedberg jannika.hedberg@jarfalla.se

Företag
Järfälla kommun, Servicecenter

Adress
Järfälla kommun, Servicecenter
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
4751645

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter: