Servicehandläggare, Strömsund
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Strömsund
2013-06-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Strömsund" (publicerad 2017-03-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Strömsund,
Dorotea,
Krokom,
Åsele,
Vilhelmina eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Strömsund,
Östersund,
Sollefteå,
Kramfors,
Lycksele eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
Servicekontoret i Strömsund leds från Skattekontoret i Sollefteå, dit även servicekontoren i Örnsköldsvik och Östersund hör. Sammanlagt är vi 17 medarbetare på de fyra orterna. I Strömsund är vi två medarbetare. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du har arbetat vid något av servicekontoren där Skatteverket eller Försäkringskassan är huvudman.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Sista ansökningsdag är den 24 juni.
Publiceringsdatum2013-06-10Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Ej specificerat
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBengt-Åke Sundelin, Sektionschef 010-5760901
Jessica Strömberg, Kontorschef 010-5760918
Johan Andersson, Facklig kontaktperson ST 010-5749382
Jens Nordin, Facklig kontaktperson SACO 010-5776329
Uno Andersson, HR-konsult 010-5774310
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1577680
Observera att sista ansökningsdag har passerat.