Servicehandläggare, servicekontoren City, Göteborg
Skatteverket / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället. Eftersom det är ett konstant högt tempo i arbetet är det viktigt att du är stresstålig.
På servicekontoren City Göteborg är vi cirka 60 medarbetare och tillhör folkbokföringskontoret i Göteborg. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke, t ex i restaurangbranschen, där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt, kan arbeta i ett högt tempo och har hög stresstålighet
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-11-14ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Gustafsson, sektionschef 010-573 66 27
Maxwell Malavan, sektionschef 010-574 59 41
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010-572 42 29
Linnea Jakobsson, facklig representant Saco 010-574 73 56
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Rosenlundsplatsen 5
40320 Göteborg
KontorsadressRosenlundsplatsen 5
Jobbnummer 3157701
Observera att sista ansökningsdag har passerat.