Servicehandläggare Kontaktcenter, Överförmyndarnämnden
Stockholms Stad:Kontaktcenter / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Kontaktcenter i Stockholm En annons från Stockholms stad.
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Kontaktcenter ska göra det lättare att vara stockholmare. Kontaktcenter ger information, vägledning och tar emot synpunkter. Vi lotsar till e-tjänster och stadens hemsida och är en viktig informationskanal för stadens verksamhet. Kontaktcenter tillhör organisatoriskt Serviceförvaltningen och vi finns i fräscha lokaler i Husby centrum.
På Kontaktcenter finns bland annat enheten stöd och omsorg som ger information och vägledning inom överförmyndarfrågor, äldreomsorg och funktionsnedsättningsområdet i Stockholms stad. Vi söker nu tre servicehandläggare som ska arbeta med fokus på överförmyndarfrågor.
3 plats(er).
Publiceringsdatum2015-05-27ArbetsuppgifterÖverförmyndarförvaltningen har tillsyn över förmyndares, gode mäns och förvaltares förvaltning av omyndiga barns och huvudmäns egendom m.m.
Arbetet som servicehandläggare innebär att med hög tillgänglighet informera om Överförmyndarnämndens verksamhetsområde och handläggningsärenden via telefon och e-post till Stockholms stads medborgare. Det innebär även att registrera och besvara alla, till Kontaktcenter, inkommande ärenden. Som servicehandläggare ger du korrekt information och vägledning i väl avvägda samtal i en miljö där effektivitet och kvalitet går hand i hand. Då Överförmyndarnämndens verksamhet i huvudsak styrs av Föräldrabalken är det fördelaktigt att ha kunskaper om det lagrummet.
På Kontaktcenter arbetar ca 65 personer. Vi är ett starkt team där vi har roligt tillsammans. Vi sitter i fina lokaler i Husby och tillämpar flextid samt har subventionerad friskvård.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk utbildning inom juridik eller samhällsvetenskap alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med kundservice och då huvudsakligen med att ge service via telefon samt registrera dessa ärenden i ett ärendehanteringssystem. Du är en god datoranvändare och är van vid att söka information via webben och i olika verksamhetssystem. Erfarenhet av Wärna eller annat administrativt system för akter är meriterande. Du uttrycker dig väl i svenska språket i såväl tal som skrift. Kunskaper i finska språket samt kunskaper i andra språk är meriterande.
Som person är du lösningsfokuserad, pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Du har en mycket väl utvecklad servicekänsla och strävar efter att varje samtal ska bli det bästa. Du är stresstålig och har förmågan att hantera ett snabbt informationsflöde. Då frågorna spänner över ett brett område med många involverade samhällsaktörer krävs en god allmänbildning. Andra egenskaper som vi värdesätter är personlig mognad, ett professionellt bemötande samt förmågan att arbeta självständigt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Löneform: Månadslön. .
Anställningsform: Tillsvidareanställning.
Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: .
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
HR-konsult Jenny Lins,08- 508 11 729
André Isaksson, Enhetschef, 08-508 115 99
Kerstin Brorsdotter, Enhetschef Barn och Ungdom , 08-508 11 520
Giovanni Palusa, Vision, 08-508 11 033 (facklig)
Birgitta Naess, SACO, 08-508 40 623 (facklig)
Karin Wrannvik, Ledarna, 076-12 90 750 (facklig)
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-17
Ansökan skickas till:
Kontaktcenter
Ange följande referens när du ansöker: A33502
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Lins
FöretagStockholms Stad:Kontaktcenter
AdressStockholms Stad:Kontaktcenter
Box 6061
11220 Stockholm
Kontorsadress Jobbnummer 2313126
Observera att sista ansökningsdag har passerat.