Servicehandläggare, Klippan

Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Klippan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Klippan, Åstorp, Bjuv, Perstorp, Örkelljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Klippan, Ängelholm, Helsingborg, Eslöv, Landskrona eller i hela Sverige

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.

Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.

Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.

På servicekontoret i Klippan är vi två medarbetare och tillhör arbetsområde Halland/Nordvästra Skåne. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar kreativitet, lärande och utveckling
• med god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke inom de senaste fem åren där du har fått besvara frågor vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel.
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• är pedagogisk och har förmåga att coacha
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan
• erfarenhet av arbete på Skatteverket/Försäkringskassan/Pensionsmyndigheten
• erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten
• har goda kunskaper i språk utöver svenska och engelska
• erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• pedagogisk erfarenhet.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Publiceringsdatum
2019-02-25

Övrig information
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt.

Från och med den 1 juni 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet. Detta innebär att både anställda och verksamheten vid samtliga Försäkringskassans servicekontor går över till Statens servicecenter.

Kontakt
Enhetschef: Marie Petersén, 010-111 58 23 (för frågor om tjänsten) och HR-specialist: Linda Ekman, 010-111 33 00 (för frågor om rekryteringsprocessen). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST: Johanna Ryderling, 010-119 76 22 och för Saco-S: Nadereh Veis Mohammadi, 010-579 98 05 och för Seko: Irre del Barba, 010-115 30 87

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 6 mars 2019.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
10351 Stockholm
10351 Stockholm

Kontorsadress
10351 Stockholm

Jobbnummer
4631413

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: