Servicedesktekniker på TechTrade
TechTrade / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TechTrade i Sollentuna TechTrade söker en servicedesktekniker till vår IT-drift- och konsultverksamhet i Stockholm med omnejd. Kontoret är placerat i Sollentuna, norr om Stockholm. Vi är ett 10-tal medarbetare på kontoret och har varit verksamma sedan 1993. Vi levererar IT-drift och IT-tjänster till våra kunder framförallt inom mindre och medelstora företag och organisationer. TechTrade är kundernas IT-avdelning och är just nu inne i en expansiv fas och behöver ytterligare medarbetare.
I vårt utbud ingår det serverhosting, IT-övervakningstjänster, IT-tjänster, IT-support, utvecklingsarbeten, konsulttjänster mm.
Vi söker dig som har några års erfarenhet av IT-support i en servicedesk. För att passa för detta uppdrag ska du tycka om att hjälpa användare via telefon och remote. Du kommer att ansvara för vår servicedesk och fördela ut ärenden på andra tekniker. Det är också viktigt att du är pedagogisk och kan prata med användare på ett tydligt sätt. Du är stresstålig och gillar att arbete både självständigt och i ett team. En del arbete kommer även att ske ute hos kund.
Vi tror att du har arbetat ett tag med användarsupport och har goda kunskaper inom Windows XP/Vista och att du kan administrera användare i Active Directory. Du är väl insatt i Officepaketet och har bred kunskap om nätverk samt erfarenhet från Windows 2003/2008 server. Du bör även ha erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem med att registrera ärenden och dokumentera de åtgärder du genomför. Kunskaper inom Exchange och ITIL är meriterande.
Som person tycker du om att ha mycket kundkontakt, är social och tycker att det är viktigt att ge ett professionellt bemötande till användaren. Vi vet inte om du är kvinna eller man. Men vi vet att du har ett gott humör och alltid har glimten i ögat. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift samt har du goda kunskaper i svenska och engelska.
Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du bör ha dokumenterade kunskaper enligt ovan och ha goda referenser från tidigare arbetsgivare.
Är du denna person så vill vi att du skall vara med i vårt team för att utveckla TechTrade i framtiden.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt!
Publiceringsdatum2009-08-11KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning 6 mån.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-09-10
Tillgång till egen bil är meriterande
Ange följande referens när du ansöker: Servicedesktekniker 200908
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@tti.seFöretagTechTrade
AdressTechTrade
Box 6044
19206 Sollentuna
KontorsadressSjöängsvägen 9
Sollentuna
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4443430
Faxnummer: 08-7545410
E-postadress:
jobb@tti.se Jobbnummer 489270
Observera att sista ansökningsdag har passerat.