Servicedeskhandläggare med inriktning lön till Avdelning Support
Statens Servicecenter / Butikssäljarjobb / Östersund
2017-09-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedeskhandläggare med inriktning lön till Avdelning Support" (publicerad 2018-01-02) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund,
Strömsund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall eller i
hela Sverige Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 420 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster. Statens servicecenter ska verka för att antalet anställda i staten som omfattas av myndighetens tjänster ökar. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som handläggare arbetar du i Servicedesk med att besvara lönefrågor, dokumenterar samt informerar och besvarar kunder om våra stödtjänster via telefon och kundwebb. Du ser till att frågorna får svar och återkoppling. Du arbetar i flera olika lönesystem, processer och med olika löneavtal. På Servicedesk arbetar vi med ständiga förbättringar. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2017-09-06KvalifikationerVi söker dig som:
• Har gymnasieexamen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Har minst 2 års erfarenhet av service och servicedeskarbete eller motsvarande
Dessutom är det meriterande om du har:
• God ämneskunskap inom löneområdet
• Generell kunskap om lagar och avtal
• Bekväm att kommunicera på engelska
Vidare ska du:
• Ha mycket god förmåga att ge hög service till våra kunder och samarbetspartners
• Ha samarbetsförmåga och ett systematiskt tillvägagångssätt
• Ha god kommunikativ förmåga
• Vara flexibel med förmåga att se helheten
Övrigt
Anställningarna är 100% och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan senast 20 september.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLina Bardosen, Enhetschef 010-456 02 00
FöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
Statens servicecenter
FE 15
80171 Gävle
KontorsadressStatens servicecenter
FE 15
Jobbnummer 3682449
Observera att sista ansökningsdag har passerat.